Topics: 9
Mooie 240 heb je daar ziggy
Exact zo'n zelfde 245 (Volvo Service) hebben ze ook bij Henk Scholten in Arnhem of misschien was het de jouwe voor wat onderhoud ?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Topics: 2
doe mijn onderhoud en herstellingen zelf, woon in antwerpen trouwens...
er was een tijd dat bijna elke volvodealer er zo ÃÂÃÂn had.
denk dat het geen homemade is, ziet er op het gebied van binnenbekleding toch zeer netjes uit.
Topics: 35
Mooie auto inderdaad!
80,- is niet veel op jaarbasis, voor een lichte vracht. Zeker omdat het ook nog eens een diesel is, je betaalt anders wel een flink stuk meer.
taks wordt berekend op totaal toegelaten massa, is bij de volvo dacht ik 2 ton, welke motor erinzit speelt geen rol.
anders zat ik toch aan een euro of zevenhonderd taksen als het geen "lichte vracht" was.
Volvodiesel schreef:Mijn diesel nu kost wel iets meer omdat het geen lichte vracht is. 450 euro per jaar.
Ik betaal zelf ook 450. Maar het is wel een benzine ??? ???
Normaal betaal je toch meer voor een diesel? De benzine heeft, had, sinds hij nu net verkocht is, wel 2300 cc waardoor ik net in een duurdere klasse zit..
ziggy schreef:taks wordt berekend op totaal toegelaten massa, is bij de volvo dacht ik 2 ton, welke motor erinzit speelt geen rol.
anders zat ik toch aan een euro of zevenhonderd taksen als het geen "lichte vracht" was.
Taks wordt in België berekend op basis van de motorinhoud. (Althans, bij gewone inschrijvingen. Hoe het bij vracht en lichte vracht zit, weet ik niet).
Topics: 11
Funsdaf schreef:Wat is dat eigenlijk voor voorbumper (gedeeltelijk in de carrosseriekleur) die erop zit?
eigenlijk was het me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt, inderdaad, die is gedeeltelijk in carosseriekleur :o misschien een aftermarket bumper ? was voorhanden in zo een tuningkit (bodykit) als ik mij niet vergis toen der tijd , maar was nog anders dan diegene hier op die foto
ziggy schreef:er was een tijd dat bijna elke volvodealer er zo ÃÂÃÂn had.
Inderdaad, de 2 dealers hier in de buurt hadden er ook 1, weet ik bijna zeker, die laatste is 2 jaar geleden weg gegaan. die heeft er nog redelijk lang mee rondgetoerd. Ik vermoed dat de andere dealer (is nu dealer af eigenlijk) hem ook niet meer heeft :/
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Topics: 8
Rubicon schreef:Volvodiesel schreef:Mijn diesel nu kost wel iets meer omdat het geen lichte vracht is. 450 euro per jaar.
Ik betaal zelf ook 450. Maar het is wel een benzine ??? ???
Normaal betaal je toch meer voor een diesel? De benzine heeft, had, sinds hij nu net verkocht is, wel 2300 cc waardoor ik net in een duurdere klasse zit..
Verschil in taks tussen diesel en benzine is sinds een jaar of 2 afgeschaft in Belgie.
Alleen de milieuvriendelijke LPG rijder wordt nu nog gestraft. Maar ja daarom leven wij dan ook in een apenland.
heb nog een opel rekord op lpg, bespaar er per jaar ââ¬2500 mee uit aan brandstof, dan neem ik er de ââ¬150 extra wegentaks per jaar graag bij !
voel me dus niet erg gestraft !
Topics: 15
Belg schreef:Alleen de milieuvriendelijke LPG rijder wordt nu nog gestraft. Maar ja daarom leven wij dan ook in een apenland.
Nou, dat apenland ten noorden van jullie is veel erger >

Voor mijn 940 op LPG betaal ik 347 euro belasting per kwartaal. Vergelijkbaar op benzine: 174 euro per kwartaal.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo