Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lasklus Nederland en Volvo's
#1
Ik ben Patrick Wouterse, eigenaar van Lasbedrijf Lasklus Nederland.

Ik ben op dit forum gekomen via een klant, ik heb zelf geen volvo maar restaureer ze!
Mijn intentie is om zoveel mogelijk kennis te delen,dit doe ik op vele forums en voor het vak lassen heb ik zelf ook een lasforum opgericht.
De eerlijkheid gebeid te zeggen dat er natuurlijk uit de postings naamsbekendheid voort komt en dit is dan ook een prettige bijkomstigheid.

Ik zal mijn best doen om bij lastechnische vragen zo goed mogelijk te antwoorden, en bij vragen mag er ook altijd een persoonlijk bericht of email gestuurd worden.

@Moderators, jullie mogen mij natuurlijk altijd een Url sturen van een topic waarin ik een bijdrage kan geven., ik kan helaas niet alles volgen en kan wel wat hulp gebruiken.

Smile

Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#2
Patrick welkom hier!

Ik zal meteen een vraag stellen: Vanb de week komen er bij mij nieuwe dorpels in enwielranden binnen en buiten. Mijn vraa is eigenlijk wat je direct het betse kunt doen na het lassen tegen roestvorming. Moet er meteen kit op de naden. Of zal ik hem na het lassen strak laten maken en spuiten door een spuiter en vervolgens naar een tectyl/ml/dinitrol/teroson etc bedrijf brengen? Wat is wijsheid

Antwoord
#3
Niet zichtbare delen behandel ik meteen met tectyl (als het nog warm is na het lassen of verwarmen met verfbrander, brand het lekker in het staal!) en zichtbare delen zet ik alvast in de primer voor de spuiter.

Kitten van de lassen is de laatste stap wat mij betreft.

Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#4
Bovenaan de site staat een knop met PAYPAL, hier kan je een donatie doen voor het forum.
Daarnaast is er een banner bovenin, die ook "te huur" is. Er zit geen link achter de banner maar daarvoor moet je "The Saint" hebben (eigenaar/forummodder-eter).

http://volvolvo.nl/forum/topic,8167.0/

Tips geven is altijd fijn! Alleen sommige bedrijfjes zijn zo commercieel, dat elke forum-boodschap zo'n beetje commercieel ingestoken is.

Daar lijkt het bij jou niet op, bovendien kondig je het ook nog een eerlijk aan ;D.
Antwoord
#5
Persoonlijk denk ik dat je na een reparatie van een holle ruimte er altijd een oogje op moet houden. Als eraan gelast is, is de standaard anti-roest bewerking rondom verbrand/verdwenen/onthecht (zeker 5-10 erom heen). Wat je er daarna ook inspuit, het blijven vreemde hobbels, randen en naden die je niet dichtkrijgt.

Ik probeer altijd eerst de onderhelft dicht te lassen, daar blijft het meeste water staan. Dan probeer ik door de laatst overgebleven opening de boel vol te gieten/blazen/spetteren met zinkverf, menie en teer (meest in die volgorde). Dan houdt ik een soort deksel over wat ik als laatste dichtlas.

Ik gebruik nooit kit. Voor de buitenkant ook een opeenhoping van zink, menie en lak, en af en toe teer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
DopdeDouwer schreef:Bovenaan de site staat een knop met PAYPAL, hier kan je een donatie doen voor het forum.
Daarnaast is er een banner bovenin, die ook "te huur" is. Er zit geen link achter de banner maar daarvoor moet je "The Saint" hebben (eigenaar/forummodder-eter).

http://volvolvo.nl/forum/topic,8167.0/

Tips geven is altijd fijn! Alleen sommige bedrijfjes zijn zo commercieel, dat elke forum-boodschap zo'n beetje commercieel ingestoken is.

Daar lijkt het bij jou niet op, bovendien kondig je het ook nog een eerlijk aan ;D.

Misschien heb ik wel interesse in die banner, zal eens kijken of ik The Saint kan vinden :Smile

Verder maak ik er totaal geen geheim van dat mijn opzet gedeeltelijk reclame maken is, uit het zakelijke komt ook de interesse in o.a. de volvo's.
Waarschijnlijk zat ik niet op dit forum als ik geen lasbedrijf vertegenwoordigde.
Wel zal ik niet opzettelijk reclame maken op het forum, mensen die geïnteresseerd in mijn diensten vinden me vanzelf, ik weet hoe het werkt, heb tenslotte ook een eigen forum op gericht welke we vrij van commercie willen houden Wink

Marc1970 schreef:Persoonlijk denk ik dat je na een reparatie van een holle ruimte er altijd een oogje op moet houden. Als eraan gelast is, is de standaard anti-roest bewerking rondom verbrand/verdwenen/onthecht (zeker 5-10 erom heen). Wat je er daarna ook inspuit, het blijven vreemde hobbels, randen en naden die je niet dichtkrijgt.

Ik probeer altijd eerst de onderhelft dicht te lassen, daar blijft het meeste water staan. Dan probeer ik door de laatst overgebleven opening de boel vol te gieten/blazen/spetteren met zinkverf, menie en teer (meest in die volgorde). Dan houdt ik een soort deksel over wat ik als laatste dichtlas.

Ik gebruik nooit kit. Voor de buitenkant ook een opeenhoping van zink, menie en lak, en af en toe teer.

Ik ben het met je eens, nieuw wordt het niet meer dus altijd op blijven letten en blijven behandelen!
De staatexceem heeft af en toe een zalfje nodig.

Wat je ook kan doen is alles aflassen en aan het einde een paar gaatjes boren en deze dan volspuiten met een spuitbus (bijv tectyl) met slangetje, de gaatjes kan je weer dichtmaken maar ik geef de voorkeur aan dopjes, zo kan je ze nog eens gebruiken Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#7
Kleine aanvulling over wat ik dan wel rijd ;D

Voor mijn werk zie ik al meer dan genoeg oldtimer en youngtimers en dus ben ik op zoek gegaan naar wat anders.

Naast mijn witte VW caddy uit 2008 als service wagen rijd ik een heel leuk ander speeltje.
Een volledig zelf gebouwde Rvs316Ti Buggy met 600cc motor en 116 Pk!
Met zijn totaal gewicht van slechts 234 kg en starre direct aangedreven achteras is die behoorlijk pittig! :evil: Smile))

Voor alle info (inclusief bouw) kun je kijken op http://www.lasklus.nl/Offroad-Buggy.htm

[Afbeelding: a1.jpg]

[Afbeelding: b1.jpg]

[img width=800 height=600]http://www.lasklus.nl/Eigen%20projekten_bestanden/Offroad%20Buggy/buggyextra1.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://www.lasklus.nl/Eigen%20projekten_bestanden/Offroad%20Buggy/buggyextra2.jpg[/img]

Filmpje :thumbup:
http://www.youtube.com/watch?v=nRpfaROeARI

Verder heb ik ook nog een leuk speeltje voor op het water 8

[Afbeelding: file.php?id=6365]

[Afbeelding: file.php?id=6364]
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#8
Ik zeg altijd maar, jongens worden nooit volwassen maar het speelgoed word wel duurder ;D.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
Perfect omschreven! ;D ;D ;D
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#10
Jerry schreef:Ik zeg altijd maar, jongens worden nooit volwassen maar het speelgoed word wel duurder ;D.

heel veel kleintjes zijn samen ook duur..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.648 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 639 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.605 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.162 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 233.250 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.239 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.687 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.129 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.042 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.496 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)