Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies gevraagd
Nou, net even wezen kijken.
Op het eerste gezicht een snoepie van een wagen (juiste kleur en dito interieur).
Kijk je wat beter, dan vallen een aantal zaken op:

- alle deuren hebben zijn op beide hoeken onderin "gerepareerd" (door een kleuter die er een homp klei in heeft gestopt en vervolgens wit heeft gekwast)
Dit moet over want het ziet er niet uit.
Als je niet beter weet, neem je hier misschien genoegen mee, maar binnen een jaar kun je weer.

- Rondom zitten hier en daar nog wat van die "reparatie"-plekjes: dorpels, linkerachterraam, achterruit en dan ben ik er vast nog een paar vergeten. (ja, onder de 4 licht-inits)
Voor de rest strak (geen deuken/gaten), maar wel een lelijke plek op het linkerachterscherm (+ deukje).
Dak & motorkap zijn strak, alleen in de daklijsten begint de verf wat los te laten.

- Corona's zijn leuk, maar die van mij zijn mooier; ze zijn een beetje "grof-korrelig", voor de rest geen roest (wel de wielmoeren btw).
Bandjes zijn aan vervanging toe.

- Onderkant ziet hier en daar te zwart; tectiel over de rubber enzo, zou ik graag nader willen inspecteren op een brug.

- Onder de afdeklijst vd achteerbumper begint de kroepoek, snel bij wezen!

- Voorbumper heeft een klappie gehad, scheurtje (niet ernstig, wel zonde) in het aluminium, en de zwarte bumperrand is gescheurd rechtsvoor

- Interieur ziet er keurig uit, stoelen kunnen een wasbeurtje gebruiken, schuim ok, hemel schoon en zonder scheuren.
- Achterbap interieur is wel wat groezelig, beschermkap over de reserveband is niet origineel (zwart en lelijk)

- Airco moet worden afgevuld/nagegeken.

- Ride-leverlers doen het (ventieltje onde de motorkap).

- Motorisch redelijk wat vervangen, motortje loopt leuk, zou wel graag een compressietest uitvoeren.
Hier en daar wat slangetjes aan vervanging toe.

Eindoordeel:
- Te duur voor de staat waarin (zou er LPG in liggen, dan wordt het weer een heel ander verhaal)
- min €1000 om hem rondom strak te laten maken.
- €500 uittrekken voor 4 nieuwe bandjes en onvoorziene zaken (als je eenmaal tectiel begint weg te steken)
- €1000 LPG

Hij bood mij €2250 voor mijn '92-er GLE (met 468.000 op de teller)

Als ik nou een vergelijkbare auto in Zweden of Duitsland of waardanook had zien staan, dan had ik hem wel gekocht, alleen was de prijs er dan ook naar geweest (denk dat zoiets max de helft kost in het buitenland).
Dan kun je er nog een keer €2000 voor uittrekken om hem strak en perfect te (laten) maken.

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar vraag maar.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Een leukje auto dus als de prijs wordt aangepast naar max. 2000 euro. Smile
Antwoord
Juist, Zoiets komt dan meer in de richting
Antwoord
Rubicon schreef:Go, Rob! ;D Dat zou mijn nieuwsgierigheid alvast wat kunnen voeden ;D

Ik kreeg inmiddels dit antwoord:

Citaat:Dag Saskia,
De auto is van oorsprong Duits, heeft sinds kort een nederlands kenteken. Hij had lichte roestvorming aan de onderkant deuren, spatschermen, onder het achterraam en onder de 4 hoek/hoofd-verlichtingsdelen.
Dat heb ik door een las- en spuitbedrijf laten verwerken. Daarbij is de roest weggeschuurd, waar nodig nieuwe stukjes ingelast (dacht het niet trouwens), gespoten.
Dorpels, wielbakken en bodem zijn gaaf. Zijn goed getectyleerd.

Overigens: Restauratie is zeker niet nodig, aandachtspunten zijn er volgens mij ook niet, maar voor het perfecte kun je de onderkant deurtjes mischien eens over laten doen.
Ik was er zelf niet 100% tevreden over.

Zal in ieder geval de documentatie van die werkzaamheden opvragen.

Ik krijg evt 2250,- voor mijn inruiler. Vind ik niet slecht voor een niet-lpger, niet belastingsvrije, 305.000 gelopen 240'er op Belgisch kenteken Smile

Op belgisch kenteken die eerst op nederlands kenteken stond toch?

Dan staat ie zo weer op nederlands kenteken. Herinvoer is even langs de RDW rijden, je krijgt zelfs de zelfde nederlandse plaat terug.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Bedankt Rob, dat geeft me meteen al een veel duidelijker beeld!!

Ik had al zo'n vermoeden bij het mailtje dat die autozaak me terugstuurde, maar mij lijkt dat er toch wel veel 'plekjes' zitten aan een auto van bijna 5000 :o :Smile Voor die prijs mag je toch een strakkere auto verwachten..

Toch zeker omdat de plekjes verspreid over de hele auto zitten.. kan je je afvragen wat daar nog onder zit en hoe het met de rest is gesteld :-\ Met al die verhalen over een verkoper die goed is in camoufleren, toch maar opletten.

Ik ga hem vragen of hij nog detailinfo / foto's heeft van die reparatieplekjes en wat er te onderhandelen valt over de prijs. Er zal toch een hele hap afmoeten om het nog geloofwaardig te maken, me dunkt :-\

LPG is geen must, absoluut niet zelfs. LPG is zelfs een nadeel in mijn geval, omdat ik momenteel geen zin heb om op lpg te rijden en ten tweede, dat de installatie een Belgisch certificaat moet hebben en dat hebben de Nederlandse maar heel, hÃÂÃÂÃÂl zelden. Kortom, ik zou in België de lpg er weer moeten laten uithalen, met alle kosten vandien :o

Bedankt voor het uitgebreide rapport, Rob! Momenteel kan ik even op niets komen, maar als me nog een vraag te binnenschiet, hoor je het wel Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rob schreef:Juist, Zoiets komt dan meer in de richting

Juist, die heb ik ook al zien staan. Is ergens op dit forum al gepost geweest.

Kijk, dat lijkt mij ook wel wat. Wel die verstralers er af slopen, zien er niet uit ;D
Zal wel nog een beetje moeten schaven aan mijn Zweeds, vrees ik..
Iemand anders zin om mee te gaan en een Volvo uit Zweden te gaan halen? Big Grin
Antwoord
ruuds70 schreef:Op belgisch kenteken die eerst op nederlands kenteken stond toch?

Dan staat ie zo weer op nederlands kenteken. Herinvoer is even langs de RDW rijden, je krijgt zelfs de zelfde nederlandse plaat terug.

Ja, ik had dat ook al gehoord, maar vond nergens echt duidelijke info op 't net. Maar kijk, leuk om dat toch bevestigd te krijgen!
Antwoord
Citaat:Is ergens op dit forum al gepost geweest.
Yep, dat was ik ook.

Citaat:Zal wel nog een beetje moeten schaven aan mijn Zweeds, vrees ik..
Iemand anders zin om mee te gaan en een Volvo uit Zweden te gaan halen?

Mijn Zweeds is ook niet meer wat het geweest is; wel 3 jaar daar gewerkt/gewoond, maar die Zweden spreken allemaal perfect engels..
Ik wil wel mee hoor!
Mail af en toe wel eens een mooie maar als ik 1 reactie krijg op de 10 mails is het veel.
Net of die Zweden niet aan buitenlanders willen verkopen. >Sad

Btw, altijd al afgevraagd: je nick-name, is dat de Rubicon van Alea Iacta Est?
Antwoord
Rob schreef:Mail af en toe wel eens een mooie maar als ik 1 reactie krijg op de 10 mails is het veel.
Net of die Zweden niet aan buitenlanders willen verkopen. >Sad

Men is erg argwanend bij buitenlandse emails of telefoontjes van buitenlanders tegenwoordig.
Dat merkte ik ook al toen ik m'n auto uit Frankrijk via internet wilde kopen. De verkoper was aanvankelijk erg terughoudend.

Die Nigeriaanse bendes die wereldwijd emailboxen bestoken met hun oplichtingsmails doen veel kwaad aan het vertrouwen onder de mensen vermoed ik. >Sad

Antwoord
Rob schreef:Btw, altijd al afgevraagd: je nick-name, is dat de Rubicon van Alea Iacta Est?

Klopt. Ooit.. lang geleden, startte ik mijn archeologiecarriëre als een Iulius Caesar freak Wink

Ik heb ondertussen een uitgebreid mailtje naar de verkoper gestuurd. Ik heb eerlijk gezegd al geen goed gevoel meer bij de verkoper. Net iets tàveel verhalen over miskopen en camouflage van gebreken en als ik het zo hoor zit die 245 ook al vol met bijgewerkte plaatsjes.. ik hoor wel wat zijn reactie is :Smile

Dan zou ik nog liever naar Zweden trekken en er ÃÂÃÂn exporteren. Maar, begreep ik het nu goed uit die Zweedse ad dat er een vijfbak inzit? ???
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Paar 240's gespot op Marktplaats, iemand advies? Swingmill 11 7.024 25 December 2006, 03:22
Laatste bericht: deusjevo
  oldtimer verhalen gevraagd bij Planet Bert N 0 1.929 27 April 2006, 14:26
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)