Berichten: 53
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2006
Ik zoek een leuke harde 240 met het liefst de B23 motor er in en een 5e versnelling of overdrive. Kleur en interieur vind ik niet zo belangrijk, als alles er maar netjes uitziet, en technisch in orde is. Op marktplaats kwam ik de volgende Volvo 240's tegen waar ik wellicht volgende week eens kan kijken.
Volvo 240 automaat
volvo 244 van 81
Volvo 240 van 84
Om kleur en uitvoering geef ik niet al te veel, als de auto maar hard is en de eerste jaren na de aankoop niet teveel onderhoud nodig heeft vind ik het interesant om van het weekend bij een van deze 3 te gaan kijken. Is een auto uit zweden werkelijk interesanter omdat ze daar minder hard roesten? of is dat gel*l?. Welke auto is volgens jullie interesant en waarom? en wat is de afrader, en waarom?.
Berichten: 227
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2005
Zo op het oog ziet die eerste, de automaat er het beste uit.
Lijkt ook van een "liefhebber" te zijn gezien een 2e 244 op de achtergrond en het bordje "Volvo Parking Only" Maar ja het kan ook een verkapte handelaar zijn. (Kijk even op RDW naar het kenteken, wanneer is ie op naam gesteld)
Die Zweedse kan inderdaad roestvrij zijn als ie uit Noord Zweden komt. Maar dit is vrijwel zeker een handelaar. In Zuid Zweden wordt net zo hard gepekeld als hier!
Die laatste is hier volgens mij al eens besproken. [edit] Zie post van Henqui, mijn fout had de verkeerde voor. [/edit]
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Berichten: 4.341
Topics: 254
Lid sinds: Mar 2005
ze lijken allemaal interessant ;-) maar die uit Voorhout (Leiden) ken ik een beetje omdat ik daar jaar in jaar uit langs ben gefietst als ik naar de stad ging. Hij is van de ouders van de verkoper geweest, die hem jaren gehad hebben (ooit 2e hands gekocht, dat wel). Mooi gerestaureerd volgens mij, zo op het eerste oog geen roest.. er zal heus wel een plekje ergens zitten, daar twijfel ik niet aan. De auto heeft namelijk wel steeds buiten gestaan.
Hoe hij technisch is weet ik niet maar ik denk dat dat wel goed zit want de eigenaars waren altijd zeer trots op hun auto.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Ik zou ook voor de eerste of de derde gaan, met een lichte voorkeur voor de eerste (automaat rijd wel heel ontspannen)
Verder ontlopen die twee elkaar niet zoveel op het eerste gezicht.
let wel op:
Datum aanvang tenaamstelling 16-06-2006
Dit is dus de eerste auto uit je rijtje.
en dit de derde:
Datum aanvang tenaamstelling 29-06-2006
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 53
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2006
Is een auto uit Zweden niet beter in verband met roest en dergelijke?.
Die Zweedse 81er heeft namelijk een beetje mijn voorkeur. Die Volvo uit Voorhout is overgespoten in 2000 maar heeft nu alweer wat roest volgens de huidige eigenaar. Aangezien roest meestal van binnenuit komt ben ik er niet gerust op dat de roest beperkt zal blijven tot de plekjes die hij nu heeft. Dat de auto 161.000km heeft gelopen kan best kloppen. De vader van de verkoper heeft 'm 16 jaar gehad.
De Zweedse heeft er wel 340.000km opzitten, maar is volgens de foto's die ik inmiddels mocht ontvangen wel strak en hard. Hij heeft zoals op Marktplaats staat een "motorvoorverwarming dmv een 230-volt stekkeraansluiting" wat het voor mij aannemelijk maakt dat hij uit het noorden van Zweden komt. Ook heeft de auto koudescheuren in de bovenplaat van het dashboard, nog een aanwijzing dus in die richting. Nu ben ik een complete N00b, dus mij kun je alles wijsmaken :wink: .
Volgens de eigenaar is hij roestarm en technisch in orde. Het enige wat me dwarszit zijn de ontbrekende spatlappen achter. Volgens de 'kenners' moeten die er op zitten omdat anders de wielbakken wellicht al eens zijn vervangen. Ik ga er morgen kijken, en wie weet?. Hij is in ieder geval belastingvrij, en als hij mij bevalt ben ik wellicht een Volvo rijker. Als die Volvo nog roestvrij is laat ik 'm zo snel mogelijk behandelen bij Gosliga in Leeuwarden, en als ik dan nog wat geld kan vinden komt er ook een gastank in.
Berichten: 4.341
Topics: 254
Lid sinds: Mar 2005
Die blauwe zal ook best nieuwe wielbakken hebben maar dat maakt niet uit, als het maar goed en netjes gedaan is, toch?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
Zeer oppervlakkig beschouwd lijken de eerste en derde 240 het mooist. Maar dat is omdat deze er op de foto's er fraaier uitzien.
Je kunt alleen in het echie beoordelen of een auto 'goed' is. Je kunt echter op een foto wel zien als ie niet goed is.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Berichten: 4.341
Topics: 254
Lid sinds: Mar 2005
Die blauwe is geworden dus! :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Motorverwarming hoeft niet te betekenen dat hij uit het noorden komt.
Ik kom zelf nog wel eens in Zweden en zie ook rond Gothenburg auto's zat met motorverwarming en parkeerplaatsen met stopcontactpaaltjes
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 4.341
Topics: 254
Lid sinds: Mar 2005
maar deze komt uit Boden naar het schijnt en dat is inderdaad hoog in het Noorden!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68