Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies gevraagd
Iemand bekend met deze wagen:

link

Ziet er een heel mooie wagen uit. Misschien wel de 245 waarnaar ik al zo lang op zoek ben. Wel wat aan de prijs.. maar bieden wel een best goede inruilprijs voor mijn 92'er estate.

Minpuntje; de auto staat midden in Noord-Nederland, en dat is toch wel een eind rijden :o
Woont iemand toevallig in de buurt en/of heeft iemand de wagen al eens een keertje gezien?
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik weet niet of die auto aan jouw eisen zal voldoen.
Zo te zien zijn bijvoorbeeld de achterschermranden zwart gemaakt. Dat vind ik al een minpunt bij een auto voor zo'n prijs.
Antwoord
Kan je dat zien op die foto's? :o
Antwoord
Hij bedoelt die reservewielbak(ken) denk ik.
Antwoord
Mijn oude 244 is (via via) naar dat bedrijf gegaan.

Aan die van mij zat een hoop laswerk, en de nieuwe eigenaar wilde dat zelf gaan doen. Door tijdgebrek heeft 'ie de auto maar half af gemaakt en door het verlopen van de APK en een nog groter tijdtekort deed 'ie de auto van de hand. Hij is naar een handelaar gegaan, in dit geval de garage die bovenstaande 245 te koop heeft staan.

Toen de auto ingeruild werd zaten er Virgo's onder (die had ik al, wilde ik zelf houden maar de koper wilde deze er perse bij hebben), snowcaps en een wind-dinges bij het schuif/kanteldak. Deze werden door de handelaar allemaal eraf gestript (dus weg snowcaps, Virgo's, en die windvanger), het laswerk werd gecamoufleerd en de auto werd met een behoorlijke winst verkocht. Aangezien ik die 244 natuurlijk goed kende, wist ik wat er mis mee was (nou ja mis: een hoop dingen moesten verbeterd worden, en een matig barrel rijden wil ik niet: voor mij moet een auto 100% hard zijn, geen schade hebben en technisch perfect, waarbij de prijs me niet boeit) en wat er allemaal aan gedaan moest worden. Gezien het feit dat de auto na het ophalen direct een APK kreeg wist ik al dat er een hoop niet klopte. De auto was ook snel verkocht, vermoedelijk omdat 'ie wel mooi glimde. :-\

Mijn advies: als ze met mijn oude 244 net zo omspringen als andere handelswaar daar, dan zou ik 'm lekker laten staan!
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Auto staat hier 15 km vandaan. Dikke kans dat ik deze week wel in Drachten kom, zo ja dan kan ik wel even voor je kijken.

Zo op het oog lijkt het niet verkeerd, allemaal leuke extra´s. Maar idd als dit weer zo´n doorschuiver blijkt,... Maar dat weet je pas als je hem ± 2 jaar gereden hebt,...

Andere kant, soms moet je wel eens wat gokken Wink Als het al wat is, reserveer een x bedrag per jaar voor het onderhoud en bijhouden van plekjes.

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Woeps, niet zo'n positieve ervaring, Bartwillem! Wel iets om rekening mee te houden..

Ja, de opties zijn leuk hÃÂ. De wagen ziet er zo op 't oog m(aar ja, wat zeggen foto's) wel netjes uit van binnen en van buiten. En wel kicken als er ook nog eens cruisecontrol, airco enz op zit. Hij heeft wel wat plekjes, volgens de advertentie. Ik ga daar nog wat meer details over vragen. Met een paar plekjes kan ik nog wel leven, maar dan moet het niet om gecamoufleerde zooi gaan. Ik weet graag wat me te wachten staat. Ik schrik niet terug om evt wat laswerk te laten doen, maar de voorwaarde is dan wel dat het overzichtelijk blijft..

Postma, dat zou heel leuk zijn! Ik wil wel eens een keertje naar Noord-Nederland rijden op een vrije dag, maar het zou me nog meer gerust stellen als er iemand met meer kennis van zaken ook een opinie kan geven.
Antwoord
Hmmm, hele leuke bak.
Staat hier ong 5 km vandaan! misschien dat ik vanmiddag wel even ga kijken (kijken wat ze vóor mijn '92-er estate geven..... 8) )
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Go, Rob! ;D Dat zou mijn nieuwsgierigheid alvast wat kunnen voeden ;D

Ik kreeg inmiddels dit antwoord:

Citaat:Dag Saskia,
De auto is van oorsprong Duits, heeft sinds kort een nederlands kenteken. Hij had lichte roestvorming aan de onderkant deuren, spatschermen, onder het achterraam en onder de 4 hoek/hoofd-verlichtingsdelen.
Dat heb ik door een las- en spuitbedrijf laten verwerken. Daarbij is de roest weggeschuurd, waar nodig nieuwe stukjes ingelast (dacht het niet trouwens), gespoten.
Dorpels, wielbakken en bodem zijn gaaf. Zijn goed getectyleerd.

Overigens: Restauratie is zeker niet nodig, aandachtspunten zijn er volgens mij ook niet, maar voor het perfecte kun je de onderkant deurtjes mischien eens over laten doen.
Ik was er zelf niet 100% tevreden over.

Zal in ieder geval de documentatie van die werkzaamheden opvragen.

Ik krijg evt 2250,- voor mijn inruiler. Vind ik niet slecht voor een niet-lpger, niet belastingsvrije, 305.000 gelopen 240'er op Belgisch kenteken Smile
Antwoord
Ik ben daar 's wezen kijken voor een mercedes 230e oldtimer, auto zag er goed uit en de motor was gereviseerd inclusief nieuwe gas installatie voor 6000 euro.
Maar daar aangekomen bleek de verwarming/ventilatie niet naar behoren te werken en er zat enorme speling in de stuurinrichting.
Ja dat hadden ze allemaal vertelde hij me en die ventilatie daar moest ik niet over zeuren, want het was nou eenmaal een oude auto...
Ik ben blij dat ik 'm niet gekocht heb, want een dag daarna vond ik m'n huidige 244...
Hij was verontwaardigt dat ik de merc niet kocht en vertelde dat volvo 240's ook last hadden van speling in het stuur (heeft die van mij absoluut geen last van).
Opzich een aardige kerel, maar ben achteraf blij dat ik niets bij hem gekocht heb..
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Paar 240's gespot op Marktplaats, iemand advies? Swingmill 11 7.022 25 December 2006, 03:22
Laatste bericht: deusjevo
  oldtimer verhalen gevraagd bij Planet Bert N 0 1.929 27 April 2006, 14:26
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)