Topics: 28
thanks, welke zou je dan echt vervangen door pu in verband met de eigenschappen en welke zou je dan echt vervangen door rubber. Dan ga ik ze bestelen want dat gekraak is helemaal niks.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 22
hellohaas schreef:...welke zou je dan echt vervangen door pu in verband met de eigenschappen en welke zou je dan echt vervangen door rubber?...
Ook mijn vraag.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 7
Daarnaast zijn de bussen bij Volvo (gewoon rubber) duurder dan PU bussen.
Topics: 176
En koop alsjeblieft GEEN Scantech rubbers, als je toch bij rubber wilt blijven.
TROEP!
Topics: 28
Heeft dan niemand :-\ tips over welke te vervangen door PU of door Rubber
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 15
hellohaas schreef:Heeft dan niemand :-\ tips over welke te vervangen door PU of door Rubber
Uit mijn hoofd (dus de domme opmerking disclaimer ;D); een Volvo heeft geen rubbers met gewrichtsfunctie. Alleen maar scharnierfuncties. Dus alles kan probleemloos PU worden.
Oude Triumph en Jaguar type ophangingen kennen dat wel. Dan is PU een keuze voor slijtvastheid en introductie van starheid en stijfheid in de ophanging.
Originaliteitsfreaks kiezen voor rubber, een eenvoudige gebruiker is met PU beter af.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 42
Het wordt nu echt tijd dat ik mijn ophanging eens goed aanpak (begint naar links te trekken bij remmen).
Plan is om:
1. Rondom de rubbers te vervangen
2. Fusee en stuurkogels links en rechts vervangen
3. (Wellicht iets vergeten?)
Nou mijn vraag:
- Welke rubbers zijn het meest geschikt? (Merk, type)
- Aangezien er nogal wat adresjes zijn waar je dergelijke onderdelen kan bestellen ook gelijk de vraag waar je het beste dergelijke onderdelen kan bestellen.
Topics: 33
als je pu wil kun je eens bij funsdaf kijken, normale heb ik op de site staan
Topics: 42
242-turbo schreef:als je pu wil kun je eens bij funsdaf kijken, normale heb ik op de site staan
Auto hoeft van mij geen superstrakke wegligging te krijgen. Auto moet gewoon weer goed sturen ed. Wanneer het resultaat beter wordt met PU is dit een overweging waard. Maakt het vervangen verder nog uit (ene lastiger dan de andere)?
Topics: 176
Ha jan!
Check:
Klikkerdeklik
Citaat:Maakt het vervangen verder nog uit (ene lastiger dan de andere)?
PU is makkelijker aan te brengen dan rubber, duurder, dat dan wel weer; de ene zweert er bij, de andere vindt het weer te strak/oncomfortabel.
Eindeloze discussie (die hier al vaak voorbij is gekomen).
Gewoon alles in PU kopen (voor en achter), setjes fusee's en 1 zaterdagje sleutelen :-)
Heb nu niet alle (PU)bussen info, bij de hand.
Krijg je later