Topics: 55
Grappig, die oude Engelse folders. Verbazend dat er zoveel verschillen tussen de landen zijn. Zo staat in de folder van '84 dat de GL de B21a-motor heeft (bij ons B23a), maar wel met electrische ruiten e.d. Ook had de Engelse GLE de B23a, dus met carburateur. Die E stond in Engeland dus niet voor injectie !
Nog even over de grille........ ik wil niet mierene*ken, maar het logo hoort echt rechtsonder, hoor

. Blijkbaar heeft iemand ooit het logo verplaatst; dat kan makkelijk want het zit met een klemmetje vast en is los te halen en ergens anders op de grille te klikken (ik heb ook een GLE, met het logo op de goede plek natuurlijk !)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 2
Dan zoek ik dat nog even goed op en verander ik dat logo, zoals ik mij al voorstelde heb ik als 20 jarige deze volvo bij toeval verkregen en niet al te veel verstand ervan.
Mijn ouders rijden zelf een 244GL uit 1980 (zÃÃr goede staat). Ook de zelfde kleur groen maar met stoffen beige interieur (jaloers dat ze zijn op het leer in de mijne haha) Ik zou binnenkort wel even wat foto's posten van beide volvo's op 1 foto.
Er zat ook een rode tapelijn over de bumpers, dit verwijderd omdat het vervaagde maar zag er wel leuk uit, is dat origineel bij de GLE's? Heb BTW een bescheiden audio-installatie geinstalleerd 2 deurspeakers 2 opbouwspeakers en een kleine subwoofer achterin. Ziet er goed uit en niet te overdreven, op verzoek wil ik meer HQ foto's plaatsen van o.a. het interieur, motor etc.
Groeten Tom
Topics: 55
Zo'n reflecterende streep op de bumpers (wit-achtig voor de voorbumper en rood voor de achterbumper) was als extra te koop voor de 240; wel een origineel accessoire dus.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 107
Gerben schreef:Zo'n reflecterende streep op de bumpers (wit-achtig voor de voorbumper en rood voor de achterbumper) was als extra te koop voor de 240; wel een origineel accessoire dus.
Ze zijn nog (of weer) op de markt via dit bedrijf:
http://www.volvogue.com/Volvogue_Reflect...riping.php
Topics: 26
Schitterende auto! Alsof'tie zo van de band is komen rollen.
Origineel houden, daar ben ik ook van. Die reflecterende
band op de bumper, is origineel, maar ik vind't niet zo mooi.
Wel mooi vind ik de spatlappen achter de wielen.
Hou'm mooi!
Topics: 3
Erg mooie bak, goed blijven conserveren en geniet ervan!
Sander
Volvo For Life!<br /><br />Driving: Volvo 240 GL 2.3 '84<br />A product of superb Swedish engineering