Topics: 25
Ik heb ze wel op het bestellijstje gezet bij onze vrienden in de VS.
Je zult wel begrijpen dat zij soms lang moeten zoeken om een nette set te scoren dus het kan wel eens wat langer duren.
Topics: 17
Ik heb het setje gevonden welke rob beschreef.
Alleen in Rusland voor 5025 Roebel ( â¬137,-)
http://www.moscowvolvoclub.ru/modules/Vo.../3253.html
Alleen mijn russisch is niet
zo goed dat ik daar zondermeer parts kan bestellen. ;D
Topics: 22
Ik had de speakers zo gemonteerd zitten, maar elke keer als ik de bank naar voren klapte lag de speakerrand op de grond. :'( :'(
Ik ben nog aan het denken over een alternatief, wordt waarschijnlijk geperforeerd R.V.plaatstaal met skai eromheen gekit.
Speaker aan de achterkant ertegenaan geschroefd.
Als het ooit zover komt zet ik er wel een foto van op het forum. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 135
ik heb die achterste speakers ook zo zitten in mn 245 turbo. Maar voorin wil ik mn MB-Quarts (super speakers) hebben..Alleen dan moet ik een frame maken dat er voor komt omdat de diepte niet voldoende is in de deur. Dan kom je bij t volgende probleem. Je raamslinger gaat er dan niet meer langs. Dus...electrische ramen monteren..nieuw probleem; blauwe deurgrepen nodig...! AARGH!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik heb vanavond die grote zeskant speakers ingebouwd aangezien ÃÃn van de kleine HU-184 begon te jutteren.
En ik moet zeggen dit geluid is vÃÃÃÃl beter :o Wat een verschil!
Het kan dus wel bij een 240 om met originele speakers goed geluid te krijgen in je auto.
Ik zal wel een keer foto's maken en plaatsen.
Mooi. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Het staat mooi en je bouwt het gewoon op de normale speakergaten van de deuren in.
Het was een optie voor de Polars vanaf '91.
De inbouwframes geven ook de mogelijkheid om standaard 13cm speakers van elk ander merk in te bouwen terwijl het front origineel Volvo blijft.
Heb je zoiets ook voor deuren met oude, bruine (?) bekleding. Of is de deurbekleding van alle modellen hetzelfde?
Neen,dat maakt niet uit Dirk.
De speakeromlijsting is altijd antraciet grijs van kleur en als jij nu gewone standaard speakers hebt kun je ze simpel omwisselen.
Topics: 17
Er zijn nog 2 andere opties voor speakers achterin:
* er bestaat een plastic frame dat je dwars over je hemel plaatst (van links naar rechts) waar 10 of 13cm speakers in passen. Origineel Volvo: ik heb het 1 keer in een Turbo gezien. Lijkt me niet dat er enorm goed geluid uitkomt en je kunt het niet combineren met een hondenrek;
* een MDF behuizing op en over je wielkasten plaatsen: dan kun je aan de bovenzijde mooie grote ovale speakers kwijt. Het MDF kun je overtrekken met schuimplastic en daarna skai, dan ziet het er heel netjes uit: gezien op een andere Turbo. Nadeel is dat je geen geluid hebt als je je rolhoes gebruikt.
Speakers gemonteerd zoals je hiervoor op de fotootjes ziet is al zeker een verbetering tov 2 speakers (je zit dan meer 'in' het geluid), maar het blijft erg mager.
Ik zit te denken aan:
Voorzijde
een 13cm composet (basspeaker in de deur met zo'n ombouwframe + el.ramen) en een tweeter op het dashboard (ik heb de originele set liggen van Volvo, daar zet ik dan MTX tweeters in)
Achterzijde: losse 2 weg composet met tweeters tegen het dak, middentoon op de originele plaats net voor de achterbank en de basspeakers weet ik nog niet..... Misschien iets met een subwooferkastje.
Alles aangestuurd met een 6-kanaals JBL versterker.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...