Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hokken en stoten bij wegrijden
Marc1970 schreef:Het Beste Autohandboek uit 1972, met daarin als een van de recentste wagens de DAF 55!

Hoe ouder die boeken zijn hoe beter ze worden. Nauwelijks elektronisch geneuzel en des te meer over het afstellen van SU carburateurs. "Sommige personenwagens hebben thans benzine-inspuiting in plaats van een carburateur", huuuuu

Dat waren nog eens tijden !! (hoewel de 55 in '72 al weer uit productie ging Sad)

Ik heb een Duits autoboek uit '74 waarin in een artikel wordt beweerd dat juist de carburateur de toekomst heeft, in plaats van de inefficiënte en storingsgevoelige inspuiting Smile. Dat was in de tijd dat VW en Triumph hun modellen met injectiemotor (VW 412 E en Triumph 2500 p.i.) inderdaad weer vervingen door carbuarateurs vanwege de onbetrouwbaarheid....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Ongetwijfeld prachtige boeken, jammer dat ik er waarschijnlijk niets aan heb Sad

Geluid doet ie trouwens ook als ik rustig rollend versnelling in de 1 duw, letterlijk duw want echt soepel gaat dat niet. Totdat ie dan in de versnelling zit, dan is het weer over.
Antwoord
Daarin staat o.a. uitgelegd hoe de gesynchroniseerde versnellingsbak werkt. Jouw probleem lijkt nu wat op een kapotte synchro ring van de een/twee (terugschakelen naar 2 gaat slecht, rollend inschakelen van 1 nu ook al). Zo erg dat-ie los om z'n as draait en allerlei rammels en getik maakt.

Toch eens vragen wat voor olie erin zit. Een van de redenen voor ATF-F is het gebruikte synchro-mesh systeem.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  piepend geluid bij wegrijden met opkomende koppeling Boet 19 17.915 24 November 2015, 10:41
Laatste bericht: henqui
  Automaat Geeft stoten/klappen tijden parkeren Volvoman19 10 14.227 1 May 2015, 20:27
Laatste bericht: dummie
  tril-tik bij wegrijden - aandrijfas-ophanging? Dinges 3 3.525 21 September 2008, 22:13
Laatste bericht: Dinges

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)