Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Getrag of Supra versnellingsbak
een M90 bak is wel te vinden, maar ze kunnen duur zijn. Goed zoeken....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ja, de M90 is ook nog mijn droom. Temeer omdat mijn 2e versnelling nogal kraarkt bij snel schakelen.

De BMW bak heeft de 1 linksonder zitten waardoor er een ander schakelpatroon in zit. Daarnaast zal je een oplossing moeten hebben om de bak te laten passen op een redblock. Hetzelfde voor de Supra bak. Een 6 bak is natuurlijk wel erg leuk.

Ik zie nog het meest in de M90. Gewoon een sterke 5 bak. Schroeft zo op een redblock. Dan kan je meteen de bediening hydraulisch maken. Ik vind een kabel toch al te zwaar gaan.

Maar verdikkie.. Hoe kom je aan zo'n bak. Ik zag laatst wel iemand die ze nieuw verkocht voor rond de 1600 dollar. Dat is een berg geld. Maar dan heb je wel een nieuwe versnellingsbak. Een tweedehands kwam op 800 euro. Datisnietnormaalmeer....

Ale iemand tips of hints heeft voor een M90 en waar te koop, zeer graag !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Ja, de M90 is ook nog mijn droom. Temeer omdat mijn 2e versnelling nogal kraarkt bij snel schakelen.

De BMW bak heeft de 1 linksonder zitten waardoor er een ander schakelpatroon in zit. Daarnaast zal je een oplossing moeten hebben om de bak te laten passen op een redblock. Hetzelfde voor de Supra bak. Een 6 bak is natuurlijk wel erg leuk.

Ik zie nog het meest in de M90. Gewoon een sterke 5 bak. Schroeft zo op een redblock. Dan kan je meteen de bediening hydraulisch maken. Ik vind een kabel toch al te zwaar gaan.

Maar verdikkie.. Hoe kom je aan zo'n bak. Ik zag laatst wel iemand die ze nieuw verkocht voor rond de 1600 dollar. Dat is een berg geld. Maar dan heb je wel een nieuwe versnellingsbak. Een tweedehands kwam op 800 euro. Datisnietnormaalmeer....

Ale iemand tips of hints heeft voor een M90 en waar te koop, zeer graag !

ik zal eens even navragen, ik heb van enkele mensen gehoord dat ze die bakken wel eens redelijk goedkoop gekocht hebben (in nederland). Niet elke autosloper weet van de waarde van die bak...
Ik heb natuurlijk erg veel geluk gehad.. goedkoper dan wat ik betaald heb is gratis :oops:
Trouwens, in engeland kosten ze ongeveer 250-300 pond max. Op turbobricks zijn wel mensen die je daar bij kunnen helpen.
Antwoord
Nou ja, kom je er een tegen... Ik hou me aanbevolen !

En dan liefst wel een met de H overbrenging....
Antwoord
Ik ben nu bijna in het bezit van een M90 bak ui een '97 940... Zijn er hier mensen die het al eens hebben gedaan? Ik kan er zelfs op turbobricks weinig over vinden. Wat zijn de noodzakelijke aanpassingen voor achter de B23?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ik ben nu bijna in het bezit van een M90 bak ui een '97 940... Zijn er hier mensen die het al eens hebben gedaan? Ik kan er zelfs op turbobricks weinig over vinden. Wat zijn de noodzakelijke aanpassingen voor achter de B23?

ooh nice!! misschien heb je zelfs al de verbeterde versie M90, die is nog wat steviger.... (3e versnelling)

M90 in 240: (zoals al in de thread staat)
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2023.html

Op turboperformanceclub in zweden staat er ook wat over. Op turbobricks staat niet echt veel idd.

Het dubbelmassavliegwiel is niet super.... als je dat niet hebt is dat ook geen probleem :-P
Antwoord
Ik moet nu inderdaad gaan kijken naar een drukgroep + vliegwiel. Ik heb sowieso nog geen vliegwiel omdat ik er een auomaat achter had hangen. Ik hoor weinig goede verhalen over de dual-mass vliegwielen, schijnen nogal eens te scheuren. Welk vliegwiel zou ik het beste kunnen gebruiken, in de gadachte houdend dat ik deze nog wel wil af gaan draaien tot 6 a 6,5 kg.

Qua koppeling ben ik er ook nog niet helemaal uit. Ik probeer rond de 250 a 300 pk uit te komen en ik ga ervan uit dat een standaard koppeling + drukgroep dat niet fijn gaat vinden. Ik las al ergens dat de drukgroep van een T5R zou passen?

Iemand suggestisch?
Antwoord
En, afhankelijk van het toerental dat je gaat maken, een stalen vliegwiel ipv een gietijzeren.

En een beetje lichter dan standaard ? Overdrijf dat niet hoor. Dat maakt je auto minder comfortabel. Hardcore is leuk.... Maar na 5km heb je het wel weer gehad...
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ik moet nu inderdaad gaan kijken naar een drukgroep + vliegwiel. Ik heb sowieso nog geen vliegwiel omdat ik er een auomaat achter had hangen. Ik hoor weinig goede verhalen over de dual-mass vliegwielen, schijnen nogal eens te scheuren. Welk vliegwiel zou ik het beste kunnen gebruiken, in de gadachte houdend dat ik deze nog wel wil af gaan draaien tot 6 a 6,5 kg.

Qua koppeling ben ik er ook nog niet helemaal uit. Ik probeer rond de 250 a 300 pk uit te komen en ik ga ervan uit dat een standaard koppeling + drukgroep dat niet fijn gaat vinden. Ik las al ergens dat de drukgroep van een T5R zou passen?

Iemand suggestisch?

gebruik een normaal (Lh 2.4, 940, 740, ?) vliegwiel (dogdish, als je het ziet zie je meteen waarom het zo heet), een koppelingsplaat van een 850 GlT (228 mm) en een sport/versterkte drukgroep voor de M46.
Ik heb de bestelnummers ergens liggen, kan ik ook nog wel even geven als je geinteresseerd bent.
Misschien heb je met die setup wel een verstevigde hydraulische slang nodig, maar hij is wel goed voor meer dan 500 NM...
Antwoord
Ja nummers zijn wel handig. Zo'n versterkte drukgroep is dat zelf te doen, is dat een kwestie van zwaardere veren?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [split] Olie versnellingsbak vervangen easy rider 8 5.804 15 March 2021, 20:10
Laatste bericht: easy rider
  Versnellingsbak raakt Bromtol 6 3.512 16 December 2020, 22:14
Laatste bericht: Dopski
  Olie versnellingsbak vervangen socrates 9 13.134 24 September 2020, 10:56
Laatste bericht: Dopski
  Tandwiel teller-aandrijving versnellingsbak AW70/71. polestar-volvo 5 14.099 25 January 2020, 22:22
Laatste bericht: BartJu
  Versnellingsbak scheef er onder 240R-ens 3 3.594 13 May 2019, 16:28
Laatste bericht: Marc1970
  Versnellingsbak vervangen of niet Ryu 7 6.624 19 April 2019, 00:53
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Versnellingsbak demonteren XC70 AWD DeKoppelKoning 7 5.935 24 October 2018, 16:30
Laatste bericht: Dirk342
  olielekkage versnellingsbak volvo fan 15 18.651 1 January 2018, 21:54
Laatste bericht: 244dl
  revisie 5 versnellingsbak JohanPM 4 7.334 21 July 2015, 13:35
  Amazon met Rover V8 versnellingsbak ??? Dries 3 4.903 16 February 2015, 15:36

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)