Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 240 slaat af
leon verschoor schreef:Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen: 240 GL uit '83 slaat af tijdens het rijden. Daarna start ze wel weer keurig. Maakt het vertrouwen om snelweg op te gaan wel klein.
Ook bij stationair draaien gebeurt het wel eens.
Bougies en kabels vervangen.
Diverse garagisten tasten in het duister.

Doet die van mij ook, dagelijks, slaat af naar links Ãn naar rechts:wink:
En "ZE"???? Tis toch geen Citroën??:tongue: (Kijk eens goed naar dat ijzersymbool vóór op je Volvo) Maar zonder flauwekul:ik zou het niet weten, anders had ik je geholpen.
Antwoord
https://www.youtube.com/watch?v=e_pYCzAs0yk

In dit filmpje geven ze de tip vooral eens te kijken hoe het staat met brandstofpomp en/of relais naar aanleiding van onverklaarbare problemen .
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
Ik neem aan dat er net zoals bij die van mij kontaktpunten inzitten. In welke staat zijn deze, en hoe is de afstelling daarvan ?
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
Ik zal beginnen met de ontsteking te controleren.
Visuele inspectie van de bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor, contactpunten.
Ook kun je kijken of de afstelling van de contactpunten nog goed is met een voelermaat.
En controleren of het ontstekingstijdstip nog ok is met een stroboscoop.
Of misschien heb je een probleem met je motorvacuüm lekke slang of iets in die richting of er ligt er een af.
Grote kans dat het hier in zit.
Antwoord
Marc1970, ik ben nog niet veel verder gekomen. Kun je mij vertellen waar de brandstofpomp zit? zoekend op internet vind ik verschillende locaties
Antwoord
Dat kan kloppen want er zijn veschillende motortypes geleverd.

Een wat modernere heeft er 2.
Een opvoerpompje in de tank, kan stuk gaan maar de auto moet het dan nog wel doen.
De grote belangrijke pomp hangt onder je auto samen met het brandstoffilter in een rekje.

Jouw auto uit 83 heeft een eenvoudige carburateur motor. Dan heb je een simpel pompje op je motorblok. Die doet het of doet het niet, geeft niet "slaat af" storingen.
Denk dat je het toch moet zoeken in draadbreuken (kijk eens naar de dikke rechthoekige stekker op het schutbord).
Daarnaast de tips die volvo240 hierboven geeft.
Antwoord
Draadbreuk, kortsluiting e.d. kan heel goed in 1983 maar het uitsputteren en herstarten doet mij meer richting brandstof/ mengsel denken. Een kortsluiting of iets elektrisch zou een wat geregeldere storing geven denk ik, draad raakt iets bij harde bocht naar links bijvoorbeeld. Bobine stopt ermee na 10 km rijden en gaat weer na afkoelen.
Waarschijnlijk hebben deze al de transistor ontsteking met Hall sensor die niet willekeurig er mee ophoudt en weer tot leven komt. Puntjes ontsteking trouwens ook niet.

Het pompje zit aan de zijkant van het blok, volg de benzineslang. Het pompje is een simpel mechanische geval en zal het niet zijn, misschien iets wat daarvoor of daarna komt.

Blijft lastig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Bekijk de flexibele benzineslang vlak voor de tank goed. Als hij valse lucht trekt door een poreuze slang zuigt de benzinepomp soms niet genoeg benzine aan.
Antwoord
Marc1970 schreef:Draadbreuk, kortsluiting e.d. kan heel goed in 1983 maar het uitsputteren en herstarten doet mij meer richting brandstof/ mengsel denken. Een kortsluiting of iets elektrisch zou een wat geregeldere storing geven denk ik, draad raakt iets bij harde bocht naar links bijvoorbeeld. Bobine stopt ermee na 10 km rijden en gaat weer na afkoelen.
Waarschijnlijk hebben deze al de transistor ontsteking met Hall sensor die niet willekeurig er mee ophoudt en weer tot leven komt. Puntjes ontsteking trouwens ook niet.

Het pompje zit aan de zijkant van het blok, volg de benzineslang. Het pompje is een simpel mechanische geval en zal het niet zijn, misschien iets wat daarvoor of daarna komt.

Blijft lastig.

een 240 uit 83 met hall sensor dacht ik ook wel.
Rond 85 kwamen pas 240's met injectie elektronische ontsteking etc. niet eerder hoor.
Dacht dat de amerikaanse types wel eerder hiermee waren i.v.m. strenge emissie eisen.
Antwoord
Volvo240, ik denk eigenlijk dat het om amerikaanse import gaat
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.120 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 910 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 434 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.340 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.171 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.550 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.748 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 5.032 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.124 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 3.058 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)