Topics: 51
Hallo, wij wonen in hetzelfde dorp, als ik wat voor je kan betekenen, hoor ik het graag, als ik ergens een grondige hekel aan heb zijn het dit soort praktijken, een goede reden om zelf zoveelmogelijk te doen en gedetailleerde opdrachten te geven aan een garageboer,
Wat een oplichter ..........
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Topics: 22
zoals gezegd, de turbo zal niet zomaar kapot gaan. Zeker niet bij net 100.000 km. Zelfs van hard rijden gaat ie niet kapot... niet snel tenminste...
misschien is de olie plug uit het carter gevallen tijdens het rijden, of het oliefilter kapot gegaanoid... geen oliedruk is tamelijk slecht voor de turbo./... en de rest van de motor. laat de rest van de motor dus ook ff controleren bij een deskundig en onafhankelijk bedrijf...!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 33
De consumentenbond weet geloof ik ook wel raad met dit soort zaken.
Voordat ik altijd iemand in m'n auto laat rijden zeg k altijd...Brokken is Dokken Het staat dan wel niet zwart op wit... :wink:
Ben benieuwd naar de afloop...Weet ik wat ik moet zeggen als ze de auto door de CO meting trappen....pffff wat janken ze dan.... :twisted:
Succes :wink:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 2
Hallo,
Mijn vorige berichtje is weg?!
Ik ben dus geweest en zij zeggen (uiteraard) dat de turbo al kapot was.
Ik zei dat ik juist mijn auto daar had gebracht omdat hij zoveel olie verbruikte. Dat was woensdag dus helemaal opgelost en de Volvo kon er weer een poos tegenaan. Donderdag wordt ik gebeld dat de turbo kapot is gegaan?! Hoe kan het dan dat ze me eerst bellen dat alles in orde is???
Hij zei dat hij niet naar de turbo had gekeken omdat die bijna nooit kapot gaat, dat is dus hun fout geweest. Ik vroeg of hij me dat kon laten zien, maar dat kon niet want dan moest de hele turbo uit elkaar gehaald worden. De kering is kapot.
Hij wil 500 euro van de totaalprijs voor dat hele turbo gedoe afdoen (1200,= euro).
Ik had voorgesteld dat ik de turbo betaal en dat hij hem er dan gratis inzet. Het is tenslotte toch bij hun gebeurd.... terwijl de dag ervoor wordt gezegd dat ie weer helemaal goed is.
Al met al ben ik er bijna weer op aangewezen daar de turbo te laten vervangen, want als ik nu naar een andere garage moet, ben ik meer kwijt uiteraard.
Dusssss zo ben ik gevaren vandaag....... heb ik weer......
Heidi Boekhout
Topics: 49
Nou, daar ben je idd lekker mee............
Ik weet (uit eigen ervaring) dat het moeilijk is om in dit soort situaties redelijk en rustig te blijven, maar als het even kan: doe jezelf een groot plezier en regel IETS....(vind je voorstel heel erg redelijk overigens.....wat kost een turbo, BTW??).
Dit soort welles-nietes verhalen zijn niet of nauwelijks op te lossen.
En aan drie jaar lang een dossier bij je RB-verzekeraar heb je ook weinig (en ik heb er gewerkt).
Sterkte!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 51
heb je hem niet geconfronteerd met het verhaal van je vriend door de telefoon??? er klopt niets van hun verhaal, als een turbo kapot is dan merk je dat meteen bij een proefrit.
het feit dat hij je tegemoet wil komen is op zich al verdacht en is een bewijs van het toegeven van de verantwoordelijkheid. Hij hoort de volledige verantwoordelijkheid op zich te nemen.
het is beter om in zo'n gesprek niet meteen zelf met een voorstel te komen... kost je altijd teveel euri.
ik zou hem gewoon confronteren met dat gesprek....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Topics: 18
Precies wat ik verwachtte: ieder keer hun verhaal veranderen/ aanpassen (dus liegen) om eronder uit te komen.
En vervolgens proberen de klant dan maar voor het blok te zetten en hem voorstellen een gedeelte van de reparatie te betalen.
Ook al een bewijs dat ze weten dat de schuld bij hen ligt want anders zouden ze zoiezo elke claim van de klant negeren.
U heeft de keuze gemaakt om bij een dure dealer? garage uw auto in onderhoud te geven,juist om te voorkomen dat zulke akkefietjes als u nu aan de hand heeft zouden gebeuren.
Ik zou de garagehouder beslist erop wijzen dat het vertrouwen dat u in zijn bedrijf heeft is geschaad en dat u verwacht dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en dit fatsoenlijk oplost.
Hij probeert u voor het blok te zetten door u een deel van de reparatie te laten betalen maar u kunt hem ook voor het blok zetten door binnen een week duidelijkheid te verschaffen hoe hij dit gratis voor u op gaat lossen.
Een van de mogelijkheden voor hem is aanspraak maken op de bedrijfspolis die o.a. domme fouten van monteurs vergoed (bijv. iemand die een auto zonder motorolie erin start;ja,zulke dingen gebeuren echt).
Topics: 49
Ik kan/wil je best vertellen hoe het juridisch zou kunnen/moeten, maar van regelen word je uiteindelijk het minst verdrietig. Overigens ben ik het er wel mee eens dat je ze flink onder druk moet zetten.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 74
Het feit dat je de auto daar dus bracht met het probleem dat de auto te veel olie verbruikt zou best kunnen duiden op een 'bijna' kapotte turbo. Misschien dat na olie vv en dan starten de nekslag is geweest. Maar echt bewijs heb je natturlijk niet dus het zou wel eens jouw woord tegen hun woord kunnen zijn.. Wal een gesodemieter zeg. Ik hoop dat je er een beetje gunstig uit gaat komen.
Topics: 32
In een gesprek het woord "radar" of "kassa" laten vallen doet ook wonderen, weet ik uit ervaring...
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook