Topics: 17
Het was inderdaad zo krokant dat ik het met mijn nagels kon weg peuteren.
Een nieuw kabelschoentje op de kabel geknepen, op het relais geprikt en we hebben weer licht!
Topics: 76
Ik heb bovenstaande ook gehad en ook de stekker vervangen maar is dit ook te voorkomen? Als ik nu voel wordt hetcrelais best wel weer heet.
Topics: 82
Relais worden gebruikt om schakelaars te sparen voor de grote stroom die nodig is om koplampen te laten branden bijvoorbeeld. In plaats van de schakelaars, worden de relais warm tot heet, zo gaat dat. Ze zijn dacht ik voor 30 ampere gemaakt, ca. 10 ampere voor twee koplampen is een makkie.
Bij een aantal relais wordt het soldeer bros na 1 miljoen uur draaien, maar dat blokje van de verlichting blijft langer heel dan z'n stekker.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 0
3 May 2020, 21:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 May 2020, 21:40 door Rubke08.)
(18 July 2017, 03:08)Rhino schreef: Bij mij is het witte blokje waarin het relais geprikt zit ook gedeeltelijk gesmolten bij een draad waardoor ik een heel weekend zonder licht reed.
Je komt er inderdaad amper bij achter dat dashboard (240 uit 1992). De pennetjes van het relais een beetje schoongekrast en ik heb weer even licht.
Nu zat ik te denken aan de oplossing waar Marc naar linkte (onderstaande foto even 'geleend' van die link.
Is dit gemakkelijk te realiseren met een stanleymes o.i.d.? Zeker omdat ik er zo moeilijk bij kan?
![[Afbeelding: headlight74.jpg]](http://cleanflametrap.com/headlight74.jpg)

Bij de volvo 245 1993 van mijn zoon precies hetzelfde probleem
Prima uitleg