Topics: 20
nico_v schreef:Ik zou het zelf liever kapen dan met van die klemmetjes te gaan rijden, ik zou de hele tijd bang zijn dat ze los schieten
Maar het beste is toch wel echte verlagingsveren en kortere dempers.
Ik rij nu 3000 km met de klemmen, met extra borgmoeren natuurlijk. Ik ga vandaag nog een cm lager...
[img][/img]
Topics: 41
dat valt dan wel mee als niet de hele bende los hoef te halen !
haha ja, losschieten, en dan veer je in een keer weer omhoog haha

hock: waar kan je die klemmen kopen/bestellen ?
Topics: 17
als je net ff met een lekkere rotgang over het klaverblad aan t schampen bent wil je dat "losschieten" toch net ff niet denk ik zo pas op
Vitara
Topics: 20
TheSaint77 schreef:volgens mij zijn die klemmen te koop in de handel.
Gereedschap: Veerspanners 2st - 19256
Toegevoegd op: maandag, 20. oktober 2014
Fabrikant: Scandcar own product
Prijs: 16,65EUR
Bedoel je deze??
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Topics: 135
kun je niet bestellen, want dit product wordt pas in de toekomst toegevoegd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 1
bij Scancar zullen datbde spanners wel zijn die je gebruikt bij (de)montage van de veren.
Tis toch een beetje ik wil wel maar kannie oplossing die klemmen. Met echte verlagingsveren ga je als het goed is ook voor wat strakker rijden met stuggere veren. Gebruik je dezelfde veren maar dan ingekort, al dan niet met een klem, houd je dezelfde veerkarakteristiek. Een slappe veer blijft even slap en je zult waarschijnlijk af en toe op het rubber stoten bij een fors drempeltje.
Charles
42 Dl 1975
Topics: 12
je kan ook tie-reps proberen, gewoon een heel pakje eromheen binden, eventueel af te werken met klussentape
45 1993,v70 awd 97
Topics: 52
Jw240 schreef:Een coil ervanaf geeft al redelijke verlaging.
Dan kan je met een estate - beetje off-topic want het gaat over een 244 - gewoon de achterveren van Suplex nemen, zo blijkt, want die hebben een coil minder. Of dat dan met de voorveren ook zo is weet ik niet...
Topics: 22
Charles schreef:bij Scancar zullen datbde spanners wel zijn die je gebruikt bij (de)montage van de veren.
Tis toch een beetje ik wil wel maar kannie oplossing die klemmen. Met echte verlagingsveren ga je als het goed is ook voor wat strakker rijden met stuggere veren. Gebruik je dezelfde veren maar dan ingekort, al dan niet met een klem, houd je dezelfde veerkarakteristiek. Een slappe veer blijft even slap en je zult waarschijnlijk af en toe op het rubber stoten bij een fors drempeltje.
Charles
klemmen vind ik ook niet echt super....
als je schroefveren inkort verhoog je de veerconstante. ze worden stugger. Dat de veren al oud en uitgelubberd zijn is nooit goed, maar ze worden wel wat stugger van het afsnijden (doordat ze korter worden).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
ik zou het of niet doen, of een setje verlagingsveren kopen - kost je E140 en een dagje werk + uitlijnen. Da's al het risico en verminderd weggedrag niet waard met gepruts.
En NOOIT je veren onder druk afzagen!!!!! Ik heb 1 keer een veerpoot losgedraaid waarbij ik de veer had aangespannen met 3 verschillende spanbanden en toch was ik bijna m'n hoofd kwijt toen de veer losschoot......