Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Volvo 244 GL
ZO hier ook maar weer eens updaten. Ik was het gezeik met de LH2.4 helemaal zat. Van alles geprobeerd en er was telkens weer wat anders. Daarom van de week het volgende aangeschaft.
[ATTACH=CONFIG]4907[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4908[/ATTACH]

Een volledig bs autotune U-EMS4 4C totaalpakket. Erg mooi spul, het kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Zaterdag 26 september ga ik ook een cursus volgen bij Bs autotune.

Hierbij ook nog wat foto's van de huidige stand van zaken onder de kap.
[ATTACH=CONFIG]4909[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4910[/ATTACH]

Groet Jochem

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Heb je die bobine al lang?
Niet raar opkijken alstie een keer ontploft, is bij mij ook gebeurd.
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:Heb je die bobine al lang?

Bobinekoeler van een Alfa Romeo op zetten?
Antwoord
v700r schreef:Heb je die bobine al lang?

Die bobine heb ik nog niet lang nee. Maar die gaat er toch uit als de EMS erin gaat.
Antwoord
Vandaag weer een beetje gehobbyd. Oliedruk en olietemperatuur meter ingebouwd, en het stuur vervangen voor een momo prototipo.
(Ik had er een foto van, maar die mag ik van het forum er niet bij plakken)
Verder is de kabelboom voor de nieuwe ecu bijna ingebouwd. Nog een paar draadjes te gaan.

Groet Jochem
Antwoord
[Afbeelding: 20151008_170035_zpstybd9cn5.jpg]
Antwoord
Ziet er goed uit. Zon uego of andere wideband wil ik ook nog steeds een keertje...
Antwoord
BS-autotune is mooi spul!

heb zelf ook een kabelboom en U-EMS van dat werkt heel erg mooi!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
BAM update tijd. Er is veel gebeurd de laatste weken. Helaas wel weinig foto materiaal van.

Toen ik mijn m46 bak aan het terughangen was, begin januari, heb ik hem van de krik laten vallen waardoor het koppelingshuis is gescheurd. Toen besloten om meteen maar de stap naar m90 te maken. Hiervoor heb ik zo'n mooi TTV racing vliegwiel aangeschaft samen met een 850r koppeling. Ook meteen omgebouwd naar hydraulische koppeling. Verder heb ik een m47 aandrijfas laten verlengen hiervoor.

Omdat mijn oude teller werkte met een kabel vanaf de bak en dit bij een m90 niet kan heb ik een VDO kilometer teller geplaats samen met een gps zender. Was een duur geintje maar wel een mooie oplossing vind ik.

Begin april is Jeroen Bosma van bs-autotune bij mij langs geweest en hij heeft de auto lopend gekregen. Ik had bij het aansluiten een paar kleine foutjes gemaakt maar deze had jeroen gelukkig allemaal snel opgelost. Hij heeft er een basismapje opgezet en de auto loopt nu mooi. Binnenkort moet ik nog een afspraak met hem maken voor het echte tunen. Toen de auto net een beetje mooi liep, liep helaas mijn brandstofpomp vast. Gelukkig leveren de meeste webshops tegenwoordig erg snel, want de dag erna lag de pomp al in de brievenbus.
Ik weet dat dit soort ongein niet heel goed is voor je blok maar ik kon het niet laten
[video=youtube;cE9rKsa9lxM]https://www.youtube.com/watch?v=cE9rKsa9lxM[/video]

Een week nadat de auto liep heb ik deze naar de schadehersteller gebracht. Er zat natuurlijk nog steeds een lelijke deuk in en er waren een paar lelijke roestplekken ontstaan. Dit is allemaal netjes bijgewerkt. ik was er behoorlijk van onder de indruk hoe netjes hij deze deuk nog weggewerkt heeft gekregen. Ik heb hem vanochtend weer op kunnen halen. Meteen maar nieuwe spatlappen op gezet. Van de week even nieuwe clipjes halen voor de sierstrips.

[Afbeelding: IMG-20160514-WA0012_zpssujcfbdh.jpg]
[Afbeelding: IMG-20160514-WA0013_zps9aqtjwps.jpg]

Van de week of volgende week ga ik maar even voor de apk, dan af laten stellen door jeroen en dat weer knallen met dat hok (en hopen dat ik geen bomen meer tegen ga komen)

Verder is er nog een hele mooie set velgen onderweg, het is alleen nog niet bekend hoe lang dat nog gaat duren. Als deze er is komen er ook nog 330mm remschijven rondom met de 4 pots brembo klauwen van een s60r
En dan hoop ik dat ik er voorlopig even klaar mee ben.

Groet Jochem
Antwoord
Kleine update, De velgen zijn eindelijk binnen. Volgende week komen mn nieuwe bandjes ook binnen, ik zal wat meer fotos plaatsen als ze eronder zitten.
.[IMG][Afbeelding: IMG-20160714-WA0020_zpszapcsbr7.jpeg][/IMG]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.279 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 155 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 354 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 573 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 699 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 747 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 12.936 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)