BAM update tijd. Er is veel gebeurd de laatste weken. Helaas wel weinig foto materiaal van.
Toen ik mijn m46 bak aan het terughangen was, begin januari, heb ik hem van de krik laten vallen waardoor het koppelingshuis is gescheurd. Toen besloten om meteen maar de stap naar m90 te maken. Hiervoor heb ik zo'n mooi TTV racing vliegwiel aangeschaft samen met een 850r koppeling. Ook meteen omgebouwd naar hydraulische koppeling. Verder heb ik een m47 aandrijfas laten verlengen hiervoor.
Omdat mijn oude teller werkte met een kabel vanaf de bak en dit bij een m90 niet kan heb ik een VDO kilometer teller geplaats samen met een gps zender. Was een duur geintje maar wel een mooie oplossing vind ik.
Begin april is Jeroen Bosma van bs-autotune bij mij langs geweest en hij heeft de auto lopend gekregen. Ik had bij het aansluiten een paar kleine foutjes gemaakt maar deze had jeroen gelukkig allemaal snel opgelost. Hij heeft er een basismapje opgezet en de auto loopt nu mooi. Binnenkort moet ik nog een afspraak met hem maken voor het echte tunen. Toen de auto net een beetje mooi liep, liep helaas mijn brandstofpomp vast. Gelukkig leveren de meeste webshops tegenwoordig erg snel, want de dag erna lag de pomp al in de brievenbus.
Ik weet dat dit soort ongein niet heel goed is voor je blok maar ik kon het niet laten
[video=youtube;cE9rKsa9lxM]https://www.youtube.com/watch?v=cE9rKsa9lxM[/video]
Een week nadat de auto liep heb ik deze naar de schadehersteller gebracht. Er zat natuurlijk nog steeds een lelijke deuk in en er waren een paar lelijke roestplekken ontstaan. Dit is allemaal netjes bijgewerkt. ik was er behoorlijk van onder de indruk hoe netjes hij deze deuk nog weggewerkt heeft gekregen. Ik heb hem vanochtend weer op kunnen halen. Meteen maar nieuwe spatlappen op gezet. Van de week even nieuwe clipjes halen voor de sierstrips.
Van de week of volgende week ga ik maar even voor de apk, dan af laten stellen door jeroen en dat weer knallen met dat hok (en hopen dat ik geen bomen meer tegen ga komen)
Verder is er nog een hele mooie set velgen onderweg, het is alleen nog niet bekend hoe lang dat nog gaat duren. Als deze er is komen er ook nog 330mm remschijven rondom met de 4 pots brembo klauwen van een s60r
En dan hoop ik dat ik er voorlopig even klaar mee ben.
Groet Jochem