Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
Helaas, de spiegel wel maar het 3hoekje/montageplaat/bevestigingsplaat niet, maar die heb je toch ??? Zou een nachtje cola geen wonderen doen voor de schroeven ? Is trouwens niet alleen de stang maar lelijk geworden ?
[img][/img]
Antwoord
Aan de bijrijderskant zit natuurlijk een driehoek-plaatje, maar kan ik het daarmee doen? Moet dat plaatje er niet uit, en vervangen door een ander waar de spiegel op zit? Of moet ik gaan boren in de originele plaat? Als er twee opties zijn, heb ik liever de eerste. Als het niet anders kan, grijp ik wel naar een boormachine, ook goed..

Volgende week donderdag gaat de 242 de garage in voor een GROOT onderhoud. De eigenaar mag de auto dan wel netjes om de zoveel km een onderhoud (laten) (ge)geven hebben, omdat ie er nauwelijks mee reed zat er soms toch behoorlijk wat tijd tussen de beurtjes :Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ja hoor, doe het van heel lang geleden uit mijn hoofd:
1. Deurbekleding iets los.
2. Plastic 3hoek binnen eruit wippen.
3. Schroef/bout losmaken,
4. Spiegel eruit nemen.

Bij 3 zit je probleem, schroef is staal en de spiegelpoot een speciale legering van staal en alu, vandaar dat gekke roesten. De schroef kan daardoor dus afbreken en dan moet je gaan uitboren :'(

Dus veel kruipolie voor je begint ! En oefenen op de losse spiegel !
[img][/img]
Antwoord
Ik snap jouw bericht niet helemaal, abbabak!

Aan de bijrijderskant is gÃÃn spiegel gemonteerd (en dat wil ik dus veranderen), maar zit er op die plek natuurlijk wel een 'plain' driehoekig plaatje. Vraag is dus of ik gaten moet gaan boren in dat oorspronkelijke plaatje (maar liefst niet) om er een spiegel op te zetten, of kan ik een (ander) plaatje zoeken waar fabrieksaf al een spiegel op gemonteerd is (geweest). In dat geval: plaatje vervangen dus.

De spiegel aan bestuurderskant hoeft er niet af, wil er gewoon een tweede bij voor aan de andere kant.
Antwoord
Aha, een Volvo met maar een buitenspiegel :o :Smile, nog niet gehad. Daarom begreep ik het niet :-\, sorry :-*

Maar dan zou ik inderdaad voor een hele spiegel gaan met metalen buitenplaat en plastic binnenplaat ! En als zwart te moeilijk wordt dan 2 chromen...als je dat vindt passen natuurlijk Tongue

Met de deur zal je geen problemen hebben, die worden sinds Jaarmodel '73 op 2 spiegels voorbereid ;D
[img][/img]
Antwoord
Ok, goed, dan begrijpen we elkaar nu wel Big Grin

De twee chromen spiegels hou ik in gedachten, maar voorlopig blijf ik nog even zoeken naar een zwarte. Ondertussen ben ik ook al meer gewoon aan het ontbreken van een tweede spiegel, en kan ik rustig afwachten tot er evt eentje voorbijkomt.
Antwoord
Net terug de Volvo opgehaald uit de garage. Het beestje werd minutieus onder de loep genomen.. en heeft dat met glans doorstaan!

Ik werd overladen met complimenten en bewondering van de garagist (en zijn vrouw)! Ze konden hun verbazing niet verwerken en bleven maar herhalen en opsommen hoe goed en mooi de wagen stond, werkelijk als nieuw! Blijkbaar ook de onderkant, waar de rubbers van de ophanging nog in perfecte staat waren. Terwijl hij daar in de garage stond, heeft hij blijkbaar ook veel bekijks gehad van andere klanten en passanten ;D

Compressietest blijkt (wederom - zoals te zien aan de historie) tiptop in orde,
Verdeler, delco en kabels waren nog als nieuw, dus zijn niet vervangen,
Motor is afgesteld en hij rijdt en start merkbaar beter. Slaat nu zelfs meteen aan wanneer je de sleutel maar een tikje naar rechts beweegt, terwijl hij daarvoor toch nog vijf, zes, omwentelingen nodig had :o . Ook had hij voorheen moeite met starten als de motor nog warm was.. op ÃÃn dag had ik 'm op die manier eens verzopen en sindsdien durfde ik nergens meer een tussenstop te maken of de motor uitleggen voor ie weer in de garage stond .... :-[
In zijn stationair draait hij nu supernetjes rond. Echt als een naaimachientje, zoals de garagist het verwoordt. Niet meer dat bokkerige en stoterige van eerst, waarbij ik voortdurend schrik had dat hij ging stilvallen als ik ergens in een file stond aan te schuiven. Ik heb de auto zorgeloos naar huis gereden, wat een gemoedsrust Big Grin ;D

Daarna had ik net nog even tijd om naar de carrossier te rijden en de bumperrand te laten zien. De Volvo stond nog niet geparkeerd, of de uitbater was al uit zijn zaak gekomen om de aanwinst te bekijken. Zelfde verhaal weer, de hele tijd ooh's en aah's en rondstrooien met complimenten. En blijkbaar heb ik het getroffen; de man heeft 14 jaar bij Volvo gewerkt, kwam gelijk met een heel actieplan voor de bumperrand voor de dag. Hij ried ook aan om de zwarte kunststofstrook op de bumper - bron van alle ellende - gelijk ook te vervangen. Er zit ijzer in, dat blootgeschuurd wordt waardoor het metaal tegen de carrosserie gaat schuren.

Hij was het gelukkig met me eens dat oplapmiddeltjes uit de boze waren. Dat randje moet gelijk goed worden aangepakt, dus stralen. Voor het plekje aan de achterruit, zal de ruit er uit moeten. Als dat maar goed gaat.. Prijzen enzo weet ik nog niet, ik moet morgen terug bellen als hij geïnformeerd heeft wat zo'n strip voor op de bumper gaat kosten. Volgens hem waren die nog te bestellen ???

Het ziet er naar uit dat ik met die wagen echt de hoofdprijs heb gewonnen! Big Grin
Nouja.. misschien net niet helemaal... het is geen estate .. Tongue
Antwoord
Het gaat erom,dat jij tevreden bent met deze mooie aanwinst Wink
En aan de reactie's te lezen,heb je een goede keus gemaakt.
Antwoord
Vandaag opgehaald:

[Afbeelding: spiegel01.jpg]

;D ;D ;D

Met dank aan een lid van het Belgische SCCB forum!
Antwoord
Ben je toch zeker ook lid van hÃÂ!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.457 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.521 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.270 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)