Topics: 69
BartWillem schreef:Ik denk wel dat de kans van slagen nu veel groter is dan de lobby @ Eerste Kamer. Want nu wordt er echt inhoudelijk naar de argumenten gekeken en de totstandkoming volledig juridisch bekeken i.p.v. met een politiek sausje. Ik ben alleen bang dat wanneer de rechtsgang langer duurt er wederom met de pet moet worden rondgegaan en de vraag is hoeveel dat de donateurs uiteindelijk gaat kosten (als je eerst 50 betaald hebt en later blijkt er nog flink bijbetaald te moeten worden omdat de stekker er anders alsnog uit moet). Een goede inschatting of gewoon een zeker bedrag noemen zonder bijkomende kosten zou daarom handiger zijn.
Helemaal mee eens! Ik denk dat de kans van slagen behoorlijk is zolang de geldkraan voor donaties maar blijft stromen.
Voor Vrijstelling Oldtimer is het denk ik strategischer om geen bedragen te noemen. Nog niet zo lang geleden, maar wel na de eerste hausse aan donaties stond in de nieuwsbrief "we zijn op de helft". Door de boeken gesloten te houden kun je nu ook zeggen "we zijn er", maar blijft in het midden waardoor. Is het aanvullende geld opgebracht? Of is de doelstelling bijgesteld en wordt er gewoon begonnen?
Topics: 57
@CK070
Bovenstaande had ik gelezen.
Er is me echter nog iets niet duidelijk.
Ik wil/moet per maand betalen i.p.v per kwartaal.
Moet ik eerst dit regelen alvorens bezwaar in te dienen?
Moet je eerst betalen voor bezwaar indienen?
Belastingdienst is vanaf ontvangen van de rekening niet bereikbaar!!!!!
Topics: 20
Lukie5704 schreef:Er is me echter nog iets niet duidelijk. Ik wil/moet per maand betalen i.p.v per kwartaal. Moet ik eerst dit regelen alvorens bezwaar in te dienen?
Moet je eerst betalen voor bezwaar indienen?
Beste Luuk,
Of en hoe je kunt regelen dat je per maand betaalt in plaats van per kwartaal, weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelf altijd per kwartaal betaald.
Dit hoef je niet eerst te regelen voordat je bezwaar maakt. Betalen en bezwaar maken staan los van elkaar. Om problemen en extra kosten te vermijden zou ik de rekening gewoon betalen ÃN bezwaar maken. Bezwaar maken zorgt ervoor dat je je rechten niet verspeelt, en daardoor je geld terug kunt vragen als de collectieve rechtszaak succesvol verloopt.
Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Topics: 7
Maandbetalingen zijn er in het geval je ooit (al dan niet in het verleden) de Belastingdienst gemachtigd hebt om per automatische incasso te betalen. Dan gaat het eigenlijk vrijwel vanzelf per maand (of je moet aangeven dat het per jaar moet, dan krijg je ook een piepkleine korting). Mocht je van auto wisselen, dan geldt die machtiging nog steeds (ook al heb je een paar jaar geen auto gehad). Als je dus per maand betaalt en dat gaat via automatische incasso, dan heb je ze ooit gemachtigd.
Topics: 57
Eindelijk de belastingdienst aan de telefoon gehad.
In mijn geval is het betalen per kwartaal door de belastingdienst ingevuld.
Met mijn V70 en alle andere auto`s ooit in mijn bezit geweest heb ik altijd maandelijks betaald.
Het eerste kwartaalbedrag kan niet gewijzigd worden. Maandbetalingen gaan in per 1 april. Echter!! Je kunt ook een gedeelte betalen en voor de rest van het bedrag krijg je dan weer een acceptgiro in de bus.
Verder: Bezwaar aantekenen moet binnen 6 weken gerekend vanaf de datum dat je de aanslag ontving.
Maar kan ook pas als de eerste betaling aan de belastingdienst is afgeschreven. Dit moet je controleren op je bankafschrift.
Als alles goed gaat heeft Wouter v Emden volgende week het concept bezwaarschrift klaar en komt het op de site.
Hou er wel rekening mee dat wanneer je in delen betaalt je te maken hebt met een heffingsrente.
Topics: 288
BartWillem schreef:Hou er wel rekening mee dat wanneer je in delen betaalt je te maken hebt met een heffingsrente.
als dat ook geldt voor per kwartaal vs jaar, kun je beter apart zetten en daarvoor gaan..
Helaas niet, al krijg je wel een kleine korting als je in 1x betaalt. De heffingsrente bij het betalen in termijnen is een heel stuk hoger dan de korting die je krijgt (als die nog überhaupt bestaat trouwens) wanneer je een jaar MRB meteen afrekent.
Topics: 23
23 January 2014, 18:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2014, 18:29 door wakka.)
Heb nog geen acceptgiro ontvangen en heb ergens hier gelezen dat dat met datum 1e toelating te maken heeft (of vervaldatum APK? of datum tenaamstelling?). De mijne met LPG heeft datum 1e toelating in juli 1983. En APK in april. En datum tenaamstelling ook in april.
Wil iemand mij vertellen per wanneer ik zal moeten betalen?
245 DL 1983
Topics: 107
Ik las vandaag in de krant dat de belastingdienst voorlopig liever niet gebeld wil/kan worden. Ze kunnen nl. al de vragen over de onduidelijkheden in de nieuwe vlak voor 2014 door de kamer gejaagde wetten niet verwerken.