Topics: 163
Zow dat zijn weer heel erg mooie fotos zeg!!
Goed op de details gelet, je vriendin/vrouw zelfs met retro jurk aan.
De auto zelf ziet er erg goed uit, geen roest spikkeltje te zien weet niet of er een fotoshopje overheen is gehaald (aan de kleuren etc te zien wel). Maar knap baksteentje!!
Ik moet ook nog even een antenne scoren zie dat jij ook niet meer de originele hebt maar eentje die lijkt op die van een 740. Daar heb ik ook aan lopen denken aangezien die er redelijk onverwoestbaar uitzien.
Topics: 135
Welkom en ik moet zeggen...foto's om van te smullen zeg!! WAUW! :-) ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 38
WAUWIE
Wat een plaatje :o
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 17
DopdeDouwer schreef:De auto zelf ziet er erg goed uit, geen roest spikkeltje te zien weet niet of er een fotoshopje overheen is gehaald (aan de kleuren etc te zien wel). Maar knap baksteentje!!
Geen photoshop. Dwz, geen manipulatie. Wel verkleinen en sharpnening
DopdeDouwer schreef:Ik moet ook nog even een antenne scoren zie dat jij ook niet meer de originele hebt maar eentje die lijkt op die van een 740. Daar heb ik ook aan lopen denken aangezien die er redelijk onverwoestbaar uitzien.
heey, dan zou ik graag zien welke er origineel op hoort. Wellicht dat we samen iets kunnen regelen?
Topics: 22
erg mooie foto's! zeer goed gelukt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 163
@ waz als je bedoelt dat je wilt ruilen... dat zal je denk ik niet willen.
De mijne viel bijna van ellende uit elkaar, wat roest hield het geheel nog een beetje bijeen. Helaas was mn vader bang voor vandalisme en besloot hem in te schuiven... nu heb ik 3 kleine antennetjes...
ps nu ik goed kijk zie ik dat je geen 740 antenne hebt maar een wat oudere variant ervan (misschien toch wel gewoon origineel). Ik heb lopen zoeken naar plaatjes van een 740 sedan met een antenne die ik bedoel, maar kan er geen vinden. Wij hadden er eentje die was ook vrij lang en dan onderaan ook een veer, alleen dan smaller en met meer windingen. Als je achterin zat was altijd leuk om naar te kijken, hoe harder we gingen hoe platter die ging.
Topics: 47
Zijn prachtige sfeerbeelden!
En wat antenne betreft: ik heb een soortgelijke spriet/bliksemafleider op mijn 76-er 245.
En die zit daar wrs inmiddels zo'n 31 jaar op....
Alleen heeft die van mij niet dat knikpunt onderaan. Staat altijd fier rechtop (nou ja, snelheidsafhankelijk dan).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 55
Wat een prachtige foto's !!!!!!
En wat een mooie late sixties-sfeer sfeer straalt zo'n 142 uit.
Toch knap dat de in de basis zelfde 240 het zo lang heeft volgehouden. Voor mij is de laatste mooie facelift van het model die uit eind '80 tot medio '85. Het plastic dat er nadien opkwam tast de lijnen toch wel erg aan en is een te groot contrast tussen het oude ontwerp en "modern willen zijn".
.... of beledig ik nu mensen ??
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)