29 September 2010, 10:50
Het kraagje / wartel verhaal komt me bekend voor...
Ach soms zijn dingen ook trial and error. In een MGB heb vorig jaar een dubbele hoofdremcilinder met balance bar ingebouwd. Het heeft ook wel een tijdje puzzelen geduurd voordat ik de rembalance goed kreeg. De oplossing bleek achteraf om voor de voorremmen een cilinder met een kleinere doorsnede te plaatsen.
Standaard rijdt een vroege B met ÃÃn enkele hoofdremcilinder. Dus geen gescheiden systeem. Geen prettig gevoel in de Vogezen of de Alpen.
Pedalen- en cilinderbak verbreden (even afkijken bij een kale B), cilinders er in en in de motorruimte.
Ach soms zijn dingen ook trial and error. In een MGB heb vorig jaar een dubbele hoofdremcilinder met balance bar ingebouwd. Het heeft ook wel een tijdje puzzelen geduurd voordat ik de rembalance goed kreeg. De oplossing bleek achteraf om voor de voorremmen een cilinder met een kleinere doorsnede te plaatsen.
Standaard rijdt een vroege B met ÃÃn enkele hoofdremcilinder. Dus geen gescheiden systeem. Geen prettig gevoel in de Vogezen of de Alpen.
Pedalen- en cilinderbak verbreden (even afkijken bij een kale B), cilinders er in en in de motorruimte.
![[Afbeelding: 200907doublemasterbrake.jpg]](http://img812.imageshack.us/img812/1773/200907doublemasterbrake.jpg)
![[Afbeelding: 200907doublemasterbrake.jpg]](http://img543.imageshack.us/img543/1773/200907doublemasterbrake.jpg)
![[Afbeelding: 200907doublemasterbrake.jpg]](http://img219.imageshack.us/img219/1773/200907doublemasterbrake.jpg)
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus