22 September 2010, 22:37
Maakt op zich niet uit, als de olie maar vrij terug kan stromen, het laatse dat je wilt is dat de stroming van de retourolie zodanig gehinderd wordt dat het olieniveau in de retourslang gaat stijgen en er zelfs tegendruk zal ontstaan.
Dan zal er een kans bestaan dat de turbo "olie mee gaat nemen" met een rookpluim stank en verbruik als gevolg
De turbo heeft namelijk niet echt seals/keeringen zoals bijvoorbeeld je krukas en kan drukopbouw dus niet waarderen.
De functie van de oliekeerring wordt zelfs vervuld door laaddruk en uitlaatdruk, veel stationair draaien is dus mede de oorzaak van olie meenemen door de turbo.Het hoeft geen betoog dat dat de motor en intercooler ook inwendig gaat vervuilen.
Wel in proporties zien hoor, tijdje in de file moet je niet zenuwachtig van worden, de auto de hele dag laten lopen langs een meer terwijl jij aan het ijsvissen bent en je tussendoor in de auto op wilt warmen is echter niet zo'n goed plan.
Oei, sorry wat een verhaal :o dat vroeg je niet echt helemaal.Maar het heeft gelukkig wel te maken met turbo(retourleiding)
Dan zal er een kans bestaan dat de turbo "olie mee gaat nemen" met een rookpluim stank en verbruik als gevolg

De turbo heeft namelijk niet echt seals/keeringen zoals bijvoorbeeld je krukas en kan drukopbouw dus niet waarderen.
De functie van de oliekeerring wordt zelfs vervuld door laaddruk en uitlaatdruk, veel stationair draaien is dus mede de oorzaak van olie meenemen door de turbo.Het hoeft geen betoog dat dat de motor en intercooler ook inwendig gaat vervuilen.
Wel in proporties zien hoor, tijdje in de file moet je niet zenuwachtig van worden, de auto de hele dag laten lopen langs een meer terwijl jij aan het ijsvissen bent en je tussendoor in de auto op wilt warmen is echter niet zo'n goed plan.
Oei, sorry wat een verhaal :o dat vroeg je niet echt helemaal.Maar het heeft gelukkig wel te maken met turbo(retourleiding)

