Topics: 5
Goed ik probeer de D24 uit mijn 240 te trekken... Alles los alleen het blokje moet er nog uit....
Ik zag op de foto van ombouw d24 naar d24tic dat de plaat boven de koplamp eraf was. Dit lijkt bij mij een geheel, of zie ik wat boutjes en moertjes over het hoofd?
Verders; ik probeerde de koplampen eruit te halen. 1 heb ik, bij de ander kan ik de moeren draaien wat ik wil, het schroefdraad draait door... andere oplossing dan grof geweld?
Verder; de pook moet eraf, is dat dat inbusboutje wat ik aan de onderkant zie? Dan ook nog ergens andere bouten?
Of zweeft er duidelijk een how-to rond op het net?
Gr Evert M
Topics: 22
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Niet op inbouw ;D
Maar goed daar zie je ook de bovenplaat eraf en de koplamp er nog in... waar zit die bovenplaat dan vast? Ik krijg er geen beweging in namelijk...
Gr Evert M
Pffff
Kennelijk is het bij het oude model wat makkelijker. Bij mij lijkt de voorkant uit een te bestaan. De rechterkoplamp heb ik met doorzagen van de boutjes eruit gekregen.
Na nog een handvol boutjes en moertjes los te hebben gehaald, is de voorplaat los lijkt het, alleen zit die nog vast in de hoeken bij de beide spatborden, vermoed kid oid... plaat is wel flexibel genoeg om heen en weer te halen....
Dan maar blok op takellen, nou ik krijg het blok omhoog, totdat de bak tegen de tunnel aan zit, maar niet hoog genoeg om het carter over de beugel van de linker motorsteun te takellen...
Ik ben een uur aan het wroeten geweest maar het blok wil er dus niet uit omdat die steeds achter de steun blijft hangen...
Zal die steun er ook af moeten?
Zucht, het leek zo makkelijk even een blok eruit...
Volgens mij had ik beter motor en bak kunnen scheiden....
Gr Evert M
Topics: 125
Zou makkelijk zijn als je de volvo iets verhoogd heb staan waardoor je motor en bak kunt kantelen. Verschillende keren zo'n 6-cil dsl gedaan maar is wel te doen. Volgens mij had ik wel elke keer de bovenplaat van het front eraf.
Let wel op die lekkere vette uitstulping aan je carterpan!? Die zit lekker in de weg.. Overigens: Als naar een TDIC gaat monteren (sorry niet het hele verhaal gelezen) moet je de carterpan overzetten heb ik toevallig afgelopen week begrepen.
SUcces
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Tja... ik zal de brug wel iets omhoog zetten, kijken of ik het spul dan voorbij het nokje kan hippen...
Pan moet omgezet worden, komt een D24 uit een 740 in....
Das vers 3... eerst die D24 nog uit de 740 trekken...
Gr Evert M
Topics: 22
GoodOldDiesel schreef:Niet op inbouw ;D
Maar goed daar zie je ook de bovenplaat eraf en de koplamp er nog in... waar zit die bovenplaat dan vast? Ik krijg er geen beweging in namelijk...
Zijn maar een paar schroefjes
en popnageltjes. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 39
Citaat:Na nog een handvol boutjes en moertjes los te hebben gehaald, is de voorplaat los lijkt het, alleen zit die nog vast in de hoeken bij de beide spatborden, vermoed kid oid... plaat is wel flexibel genoeg om heen en weer te halen....
Popnageltjes. Even uitboren.
Nou de motor is eruit, de plaat kan compleet voorover buigen. Hij zit nog echt vast links en rechts onder op de voorpatborden thv de bumper.
De bovenplaat lijkt eerder geklonken... tis een '86 model met van die grote koplampen (helaas)....
De 740 was zomaar ontdaan van zijn motor. Nu nog even de pannen en de inlaten omzetten en dan kijken of het beest wakker word...
Gr Evert M
Topics: 39
Citaat:Nou de motor is eruit, de plaat kan compleet voorover buigen. Hij zit nog echt vast links en rechts onder op de voorpatborden thv de bumper.
Puntlasjes. Even uitboren.