19 September 2010, 21:01
"Begrijp ik het nou goed dat als je het koppelstuk (tussen bak motor) van de 940 op de bestaande 240 5-bak plaatst dat de hellingshoek dan 10% rechter uitkomt en het zelfde komt te staan als bij de 940?"
Ja dat begrijp je goed,dat koppelstuk heet vliegwielhuis of belhouse in het engelands....
De D24TIC er in laten zakken en kijken waar het schip strand zal niet zo'n succes worden denk ik. Ik heb een stuk uit m'n vooras geslepen en zelfs dan is het nog even flink doorzetten om het blok op z'n plek te krijgen.Even de foto's er bij gezocht;
![[Afbeelding: P7130020.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130020.jpg)
![[Afbeelding: P7130019.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130019.jpg)
![[Afbeelding: P7130018.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130018.jpg)
![[Afbeelding: P7130017.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130017.jpg)
![[Afbeelding: P8060024.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P8060024.jpg)
Ik heb de lasmal volgens mij nog ergens zwerven dus als je blok er niet tussen past en je wilt toch je 940 carter behouden
Het blok komt zoals gezegd 10 graden rechter op(geen procenten dus
).Je moet dan ook wat aanpassen aan je kachelaansluitingen die uit je carrosserie steken want daar komt je blok voor te zitten.En bovendien nog ingrijpender; je moet dan ook zelf motorsteunen maken als je voor de rechtop-stand gaat want de 940 steunen passen niet >
.
Al met al een heel gedoe maar het rijdt echt super!
Ja dat begrijp je goed,dat koppelstuk heet vliegwielhuis of belhouse in het engelands....
De D24TIC er in laten zakken en kijken waar het schip strand zal niet zo'n succes worden denk ik. Ik heb een stuk uit m'n vooras geslepen en zelfs dan is het nog even flink doorzetten om het blok op z'n plek te krijgen.Even de foto's er bij gezocht;
![[Afbeelding: P7130020.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130020.jpg)
![[Afbeelding: P7130019.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130019.jpg)
![[Afbeelding: P7130018.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130018.jpg)
![[Afbeelding: P7130017.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P7130017.jpg)
![[Afbeelding: P8060024.jpg]](http://i141.photobucket.com/albums/r66/240diesel/d24tic/P8060024.jpg)
Ik heb de lasmal volgens mij nog ergens zwerven dus als je blok er niet tussen past en je wilt toch je 940 carter behouden

Het blok komt zoals gezegd 10 graden rechter op(geen procenten dus
).Je moet dan ook wat aanpassen aan je kachelaansluitingen die uit je carrosserie steken want daar komt je blok voor te zitten.En bovendien nog ingrijpender; je moet dan ook zelf motorsteunen maken als je voor de rechtop-stand gaat want de 940 steunen passen niet >
.Al met al een heel gedoe maar het rijdt echt super!

