18 September 2010, 14:24
Hallo allemaal ,na met net te hebben voorgesteld bij mijn volvo en ik
kom ik gelijk met wat vragen, echter heb ik al heel veel kunnen lezen hier op het forum.
wij willen de d24 die echt helemaal op is in de 240 van 1992 ,vervangen voor een d24tic uit een 940 van 94.
nu hebben wij 3 opties in onze gedachten ,die ik hier wil voorstellen, en daarvan hoor ik graag de voor en na delen van en handige tips zijn altijd welkom.
- De eerste optie is : kijken of het mogelijk is op de motor 1 op 1 met orginele cartterpan uit te wisselen en kleine knelpunten oplossen.
- de tweede optie is : Een koppelstuk (tussen bak en motor) te plaatsen van een 940 d24tic al heb ik het idee dat de hellingshoek weinig tot niets verschilt? (zowel lijkt mij dit de beste manier)
- En de derde optie is de cartterpan van de d24 aanpassen voor de turbo en dan 1 op 1 uit wisselen?
Ook heeft deze 240 bestaande airco ,nu denk ik dat we die moeten laten vervallen ,anders krijgen we drie op een rij?
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de 240 in usa geleverd is met airco en turbo (d24t) als dit zo is zal het toch moeten kunnen?
We gaan volgende week beginnen met het uitbouwen ik zal regelmatig posten en foto,s schieten, en natuurlijk zijn alle tips en info van harte welkom.
gr andrà en buurman marcel.
kom ik gelijk met wat vragen, echter heb ik al heel veel kunnen lezen hier op het forum.
wij willen de d24 die echt helemaal op is in de 240 van 1992 ,vervangen voor een d24tic uit een 940 van 94.
nu hebben wij 3 opties in onze gedachten ,die ik hier wil voorstellen, en daarvan hoor ik graag de voor en na delen van en handige tips zijn altijd welkom.
- De eerste optie is : kijken of het mogelijk is op de motor 1 op 1 met orginele cartterpan uit te wisselen en kleine knelpunten oplossen.
- de tweede optie is : Een koppelstuk (tussen bak en motor) te plaatsen van een 940 d24tic al heb ik het idee dat de hellingshoek weinig tot niets verschilt? (zowel lijkt mij dit de beste manier)
- En de derde optie is de cartterpan van de d24 aanpassen voor de turbo en dan 1 op 1 uit wisselen?
Ook heeft deze 240 bestaande airco ,nu denk ik dat we die moeten laten vervallen ,anders krijgen we drie op een rij?
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de 240 in usa geleverd is met airco en turbo (d24t) als dit zo is zal het toch moeten kunnen?
We gaan volgende week beginnen met het uitbouwen ik zal regelmatig posten en foto,s schieten, en natuurlijk zijn alle tips en info van harte welkom.
gr andrà en buurman marcel.

