18 September 2010, 11:15
In de 142 hangt nu een M40 met zingende tweede versnelling en daar wil ik een keer vanaf.
Vanwegen een kapote enkel is een ombouw naar een automaat misschien wel het beste.
Nu heeft de M40 een mechanische teller aandrijving en de AW71L die ik heb heeft die niet.
Ook heeft de AW71L misschien een kapotte parkeerstand maar dat vind ik niet zo heel erg.
Hij schakelde verder goed in de 945FT waar hij vanaf komt.
Nu de vraagjes zodat ik het allemaal op mijn gemak kan voorbereiden of er voor kan sparen.
Wat heb ik nodig om de AW71L te voorzien van een teller aandrijving?
Krijg ik het vliegwiel van de AW71 pas achter de B20?
Ik denk hierbij aan de starterkrans en bouten patroon krukas.
En ik heb ergens iets horen luiden over verschillende boutpatronen van verschillende bouwjaren van
de B20.
Of is het misschien handiger om te gaan voor een M46 met overdrive omdat het niet de dagelijkse
auto word.
De M46 komt wel achter een diesel weg maar das alleen een kwestie van de belhousing over ztten toch?
Maar ja dan zit ik evengoed nog met de teller aandrijving :-\.
En trekt de B20 op gas de AW71L of heb ik niks aan de overdrive en of lockup?
Ps de M46 komt dan gewoon schuin te hangen en voor de AW71 ga ik kijken of ik de belhousing kan doorslijpen verdraaien en weer vastlassen.
Zo dat waren zo even de vragen die ik kon bedenken en ik ben vast van alles vergeten dus ik hoor het graag.
Vanwegen een kapote enkel is een ombouw naar een automaat misschien wel het beste.
Nu heeft de M40 een mechanische teller aandrijving en de AW71L die ik heb heeft die niet.
Ook heeft de AW71L misschien een kapotte parkeerstand maar dat vind ik niet zo heel erg.
Hij schakelde verder goed in de 945FT waar hij vanaf komt.
Nu de vraagjes zodat ik het allemaal op mijn gemak kan voorbereiden of er voor kan sparen.
Wat heb ik nodig om de AW71L te voorzien van een teller aandrijving?
Krijg ik het vliegwiel van de AW71 pas achter de B20?
Ik denk hierbij aan de starterkrans en bouten patroon krukas.
En ik heb ergens iets horen luiden over verschillende boutpatronen van verschillende bouwjaren van
de B20.
Of is het misschien handiger om te gaan voor een M46 met overdrive omdat het niet de dagelijkse
auto word.
De M46 komt wel achter een diesel weg maar das alleen een kwestie van de belhousing over ztten toch?
Maar ja dan zit ik evengoed nog met de teller aandrijving :-\.
En trekt de B20 op gas de AW71L of heb ik niks aan de overdrive en of lockup?
Ps de M46 komt dan gewoon schuin te hangen en voor de AW71 ga ik kijken of ik de belhousing kan doorslijpen verdraaien en weer vastlassen.
Zo dat waren zo even de vragen die ik kon bedenken en ik ben vast van alles vergeten dus ik hoor het graag.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

