10 September 2010, 15:29
De kale nokkenas is exact hetzelfde, dat is het begin. De rest neem je allemaal van de B23A situatie over. Die achter- en voorwand zijn om de riem op z'n plek (in z'n baan) te houden.
Dat plaatje met spline is de ring (vrij dik denk ik) die het B230 nokkenastandwiel op z'n plek hield, heb je niet nodig dus want je hebt er zelf ÃÃn.
Of, het is een plaatje wat bij de B230 op de krukaspoelie zit. Hoedan ook, je hebt het niet nodig, want je gebruikt alles van de B23A.
Een tandwieltegenhouder heb ik gelast van een paar stukken betonijzer. 50 Nm moet er op de "camshaft sprocket".
Dat plaatje met spline is de ring (vrij dik denk ik) die het B230 nokkenastandwiel op z'n plek hield, heb je niet nodig dus want je hebt er zelf ÃÃn.
Of, het is een plaatje wat bij de B230 op de krukaspoelie zit. Hoedan ook, je hebt het niet nodig, want je gebruikt alles van de B23A.
Een tandwieltegenhouder heb ik gelast van een paar stukken betonijzer. 50 Nm moet er op de "camshaft sprocket".
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969