30 August 2010, 06:09
Aspirant schreef:Wel lees ik onderstaande over de B230 op Wikipedia. Ben niet zeker of het een vooruitgang was ten opzichte van de B23....
Je moet altijd uitkijken met verhalen op WikiPedia, met name als het over auto's gaat en door Amerikanen is geschreven. Veel Amerikanen hebben een hoop commentaar en weten altijd haarfijn de gebreken van (met name niet-Amerikaanse) producten te benadrukken. Ik heb de indruk dat alle Red Blocks van Volvo een goede reputatie hebben voor betrouwbaarheid en lange levensduur, dus ik zou me niet teveel aantrekken van de Wiki.
Verder moet je ook niet vergeten dat een fabrikant keuzes maakt in het ontwerp. Stel dan 90% van de Volvo's minder dan 150.000 km meegaat in zijn leven; 95% minder dan 250.000 km; en 99% minder dan 500.000 km. Wat kies je dan? Een blok dat 500.000 km meekan (hoewel dat maar voor 1% van je markt interessant is)? Of maak je iets simpelers (lees: goedkopers) waarmee je 90% van je markt een plezier doet (maar met het potentieel verlies van 10% van je markt)? Het is een beetje een extreem voorbeeld, dat geef ik toe.