27 August 2010, 18:04
Bedankt.
Ik ben ook eens met lijnolie bezig geweest maar het grote nadeel daarvan vond ik de penetrante
geur die er een half jaar later nog vanaf kwam. Hier verkopen ze spuitbussen met een verlengslangetje
gebaseerd op lijnolie. Werkt prima en stinkt niet. Ander nadeel van lijnolie, ook het spuitbus spul, is de mogelijkheid van zelfontbranding van doeken en kranten die je eventueel gebruikt heb. Persoonlijk gebruik ik liever geen lijnolie.
Maar inderdaad, je ziet een scheurtje van 1 cm in het tectyl, je gaat krabben en het blijkt dus een plek van 10 x 10 cm te zijn. Ik ga er als het even kan met een elektrische roestborstel langs, doe er roeststopper op en daarna een laag tectyl. Niet uit een spuitbus maar uit een pot. Nog dikker als stroop en aan te brengen met kwast of plamuurmes. Ik ben er nog niet uit hoe je het beste roest aan de binnenzijde van balken kunt aanpakken. Ik spuit er holle ruimte bescherming in maar of dat helpt weet ik (nog) niet.
Ik ben ook eens met lijnolie bezig geweest maar het grote nadeel daarvan vond ik de penetrante
geur die er een half jaar later nog vanaf kwam. Hier verkopen ze spuitbussen met een verlengslangetje
gebaseerd op lijnolie. Werkt prima en stinkt niet. Ander nadeel van lijnolie, ook het spuitbus spul, is de mogelijkheid van zelfontbranding van doeken en kranten die je eventueel gebruikt heb. Persoonlijk gebruik ik liever geen lijnolie.
Maar inderdaad, je ziet een scheurtje van 1 cm in het tectyl, je gaat krabben en het blijkt dus een plek van 10 x 10 cm te zijn. Ik ga er als het even kan met een elektrische roestborstel langs, doe er roeststopper op en daarna een laag tectyl. Niet uit een spuitbus maar uit een pot. Nog dikker als stroop en aan te brengen met kwast of plamuurmes. Ik ben er nog niet uit hoe je het beste roest aan de binnenzijde van balken kunt aanpakken. Ik spuit er holle ruimte bescherming in maar of dat helpt weet ik (nog) niet.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden

