23 August 2010, 18:53
Die kans loop je wel. Ik heb me overigens ondertussen wat beter ingelezen want je bent natuurlijk niet de enige met het idee om je PulsAir te verwijderen. De koolaanslag komt voornamelijk doordat de uitlaatgassen ook via het doorgerotte gedeelte kon ointsnappen. Dop je de kop af, (zoals ik hierboven aangaf) dan heb je dat niet meer.
Omdat je wat "opslagcapaciteit" hebt in de vorm van het buizenstelsel en wat rubber slang, wordt er waarschijnlijk ook wat uitlaatgassen terug je PulsAir ingeduwd (gas is samenpersbaar) en weer aangezogen zodra het vacuum komt als je uitlaatklep sluit.
Best kans dat ik een doemscenario in m'n hoofd heb, terwijl het straks misschien helemaal geen kwaad kan.
Ik denk dat je nu beter:
- Of je PulsAir ontdopt, zodat het weer werkt zoals het hoort. Er gaat dan alleen maar lucht van je luchtfilter naar je kop. Kleppen zorgen ervoor dat er niets teruggeblazen kan worden naar het luchtfilter. Door hem verderop in het circuit af te doppen (zoals je nu hebt gedaan) denk ik dat je vochtprobleem ontstaat door condens wat nu niet afgezogen wordt.
- Of je oorspronkelijke plan uitvoert en de zooi verwijdert. Doppies in de kop en vochtprobleem over.
Waarom heb je eigenlijk de zaak dichtgestopt? Als het werkt, werkt het. Er zijn 2 dingetjes waarom je het zou verwijderen: Je wilt je uitlaat langer heel houden (door de koele lucht slaat de koolaanslag vroeger neer op de binnenkant van je uitlaat, waardoor die eerder door zou kunnen rotten) of je wint een paar luttele PK-tjes omdat de uitlaatgassen heter blijven als ze door je spruitstuk rennen.
Ik vond de volle 1,5 % winst in CO-uitstoot best de moeite waard dus vandaar dat ik het weer gerepareerd heb.
Omdat je wat "opslagcapaciteit" hebt in de vorm van het buizenstelsel en wat rubber slang, wordt er waarschijnlijk ook wat uitlaatgassen terug je PulsAir ingeduwd (gas is samenpersbaar) en weer aangezogen zodra het vacuum komt als je uitlaatklep sluit.
Best kans dat ik een doemscenario in m'n hoofd heb, terwijl het straks misschien helemaal geen kwaad kan.
Ik denk dat je nu beter:
- Of je PulsAir ontdopt, zodat het weer werkt zoals het hoort. Er gaat dan alleen maar lucht van je luchtfilter naar je kop. Kleppen zorgen ervoor dat er niets teruggeblazen kan worden naar het luchtfilter. Door hem verderop in het circuit af te doppen (zoals je nu hebt gedaan) denk ik dat je vochtprobleem ontstaat door condens wat nu niet afgezogen wordt.
- Of je oorspronkelijke plan uitvoert en de zooi verwijdert. Doppies in de kop en vochtprobleem over.
Waarom heb je eigenlijk de zaak dichtgestopt? Als het werkt, werkt het. Er zijn 2 dingetjes waarom je het zou verwijderen: Je wilt je uitlaat langer heel houden (door de koele lucht slaat de koolaanslag vroeger neer op de binnenkant van je uitlaat, waardoor die eerder door zou kunnen rotten) of je wint een paar luttele PK-tjes omdat de uitlaatgassen heter blijven als ze door je spruitstuk rennen.
Ik vond de volle 1,5 % winst in CO-uitstoot best de moeite waard dus vandaar dat ik het weer gerepareerd heb.
`88 245, B230K, M47