15 August 2010, 21:04
Bij de apk bleek dat de brandstofpomp ergens diesel lekte. (245 D24 met OD uit 1984)Op zoek gegaan naar een vervangende pomp om de oude al rijdend te kunnen reviseren, echter bij het demonteren bleek het al snel de achterste keerring te zijn die lekte. Op zich moet deze eenvoudig te vervangen zijn maar waar vind ik zo'n ring? Op de andere pomp zit bijvoorbeeld een ring zonder stofkapje dus blijkbaar zijn er door de jaren heen verschillende ringetjes gebruikt?
Is erdan toevallig iemand in de regio Hilversum die beschikking heeft over een klokmicrometer om de pomp juist af te stellen? In principe heb ik niks aan de afstelling veranderd maar je zult altijd zien. :'( eventuele bijstand lijkt me erg leerzaam!
Naast de lekkage van de pomp wilde ik de distributieriem vervangen, echter de krusaspoeliebout wil niet los. Heb hem (de poelie) voorzichtig heet gestookt, ge WD-40'igd en met het vliegwiel geblokkeerd met een verlenger op de sleutel gewerkt. Uiteindelijk brak het verbindingsstuk van mijn dopsleutel en waren mijn ideeën een beetje op. Iemand een goede tip?
Alvast dank!
Is erdan toevallig iemand in de regio Hilversum die beschikking heeft over een klokmicrometer om de pomp juist af te stellen? In principe heb ik niks aan de afstelling veranderd maar je zult altijd zien. :'( eventuele bijstand lijkt me erg leerzaam!
Naast de lekkage van de pomp wilde ik de distributieriem vervangen, echter de krusaspoeliebout wil niet los. Heb hem (de poelie) voorzichtig heet gestookt, ge WD-40'igd en met het vliegwiel geblokkeerd met een verlenger op de sleutel gewerkt. Uiteindelijk brak het verbindingsstuk van mijn dopsleutel en waren mijn ideeën een beetje op. Iemand een goede tip?
Alvast dank!
245 Diesel 1984<br />2cv6 Special 1984<br />ID20 1969

