Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie 142 uit 1969
#20
4-2-1, heb je wat meer onderin, 4-1 is voor meer toeren. Meteen het spruitstuk inpakken voor afvoer warmte en beter verbranding. De 4-2-1 die Simons biedt is 2,5 dik, de rest van het systeem 2" . Dan heb je een verloopje nodig, en die heb ik gevonden. Er is wel inmiddels een heel 2.5 dik systeem maar dat is me afgeraden omdat het ook in mijn geval om een licht gekietelde B20B gaat, je moet nog wel wat tegendruk overhouden.. Wel heb ik de 1e demper vervangen door eem "vlamdemper", zo'n dubbelwandige buis, ook Simons. Eea gaat erg lang mee, behalve de potten, maar ik wil eens prberen hoe eea klinkt zonder de laatste pot, wellicht tek ik hem dan rechtdoor ad rechterkant (of verdelen naar li & re) Oh en denk er aan dat eea weegt, dus een fatsoenlijke steun voor de uitlaat aan de onderkant van het koppelinghuis oid, niet dat trieste stukje ijzer wat er standaard hoort te zitten.

De 2 spruitstukken laten zich niet zomaar monteren, er zit hoogte verschil in de flenzen, daarvoor heb ik destijds dikke ringen "getrapt" zodat ze prima beide delen vasthielden. K&N filtertjes met "stacks" er in voor beter mengsel, of van een origineel filterhuis een "airbox" maken met een conus achter de grill.. en dus minder warme inlaatlucht..

Mijn kop (ook die van de auto.. ) is geflowed, kleppen van een E, en ik heb het inlaatspruitstuk gepolijst, minder menging in laag maar meer flow op toeren, is een keuze.. Ik heb niks met kleplichters, veren en zuigers gedaan, dat was prijzig, en nu helemaal. Wel dynamisch uitgebalanceerd met gehele drukgroep..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Berichten in dit topic
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 July 2010, 18:48
Restauratie 142 uit 1969 - door LeonW - 28 July 2010, 19:28
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 20:17
Restauratie 142 uit 1969 - door oudevolvo - 28 July 2010, 22:20
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:28
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 July 2010, 22:42
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 28 July 2010, 22:51
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:53
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:57
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 29 July 2010, 00:23
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 29 July 2010, 09:52
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 29 July 2010, 10:53
Restauratie 142 uit 1969 - door p245 - 29 July 2010, 14:42
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 August 2010, 18:09
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 3 August 2010, 19:02
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 August 2010, 19:51
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 6 August 2010, 15:16
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 6 August 2010, 15:26
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 6 August 2010, 17:28
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 6 August 2010, 17:58
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 11 August 2010, 17:25
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 11 August 2010, 20:40
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 12 September 2010, 13:18
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 12 September 2010, 13:25
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 12 September 2010, 13:29
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 12 September 2010, 13:43
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 12 September 2010, 13:53
Restauratie 142 uit 1969 - door Arjan. - 12 September 2010, 14:16
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 13 September 2010, 17:07
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 13 September 2010, 17:19
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 13 September 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 14 September 2010, 17:13
Restauratie 142 uit 1969 - door Erikhans - 14 September 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 14 September 2010, 19:47
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 16 September 2010, 09:04
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 16 September 2010, 09:40
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 16 September 2010, 10:29
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 16 September 2010, 10:42
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 16 September 2010, 10:53
Restauratie 142 uit 1969 - door ArjanV - 16 September 2010, 12:46
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 16 September 2010, 14:33
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 19 September 2010, 16:32
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 19 September 2010, 16:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Boele - 19 September 2010, 23:38
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 20 September 2010, 13:02
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 October 2010, 19:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 3 October 2010, 19:51
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 4 October 2010, 10:31
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 4 October 2010, 10:47
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 December 2010, 16:34
Restauratie 142 uit 1969 - door Marty Mcfly - 30 December 2010, 10:16
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 18:14
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 30 December 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 18:55
Restauratie 142 uit 1969 - door Jerry - 30 December 2010, 19:44
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 30 December 2010, 19:48
Restauratie 142 uit 1969 - door Black Moose - 30 December 2010, 20:00
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 21:38
Restauratie 142 uit 1969 - door Boele - 31 December 2010, 13:23
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 31 December 2010, 15:43
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 31 December 2010, 16:09
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 31 December 2010, 17:22
Restauratie 142 uit 1969 - door patrick2wd - 2 February 2011, 17:29
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 7 February 2011, 13:16
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 7 February 2011, 13:31
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 7 February 2011, 14:15
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 7 February 2011, 14:59
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 7 February 2011, 15:32
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 7 February 2011, 15:52
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 March 2011, 15:03
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 4 March 2011, 21:07
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 4 March 2011, 21:19
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 5 March 2011, 15:45
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 5 March 2011, 16:01
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 5 March 2011, 17:37
Restauratie 142 uit 1969 - door Marty Mcfly - 21 August 2011, 13:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 15 November 2011, 00:48
Restauratie 142 uit 1969 - door Volvo 142 B23 - 2 April 2012, 00:41
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 2 April 2012, 09:06
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 00:09
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 15 April 2012, 00:11
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 00:15
Restauratie 142 uit 1969 - door johan laveyne - 15 April 2012, 04:12
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 20:27
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 22 April 2012, 17:09
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 22 April 2012, 17:10
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 22 April 2012, 20:15
Restauratie 142 uit 1969 - door patrick2wd - 24 April 2012, 21:17
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 24 April 2012, 22:35
RE: Restauratie 142 uit 1969 - door Madman - 12 March 2017, 09:00

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  witte export bekleding 1969 144s ton76 30 25.218 29 August 2014, 10:12
Laatste bericht: jos245
  lekke steekaskering 1969 144 ton76 4 4.432 14 October 2009, 14:22
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)