6 August 2010, 17:58
4-2-1, heb je wat meer onderin, 4-1 is voor meer toeren. Meteen het spruitstuk inpakken voor afvoer warmte en beter verbranding. De 4-2-1 die Simons biedt is 2,5 dik, de rest van het systeem 2" . Dan heb je een verloopje nodig, en die heb ik gevonden. Er is wel inmiddels een heel 2.5 dik systeem maar dat is me afgeraden omdat het ook in mijn geval om een licht gekietelde B20B gaat, je moet nog wel wat tegendruk overhouden.. Wel heb ik de 1e demper vervangen door eem "vlamdemper", zo'n dubbelwandige buis, ook Simons. Eea gaat erg lang mee, behalve de potten, maar ik wil eens prberen hoe eea klinkt zonder de laatste pot, wellicht tek ik hem dan rechtdoor ad rechterkant (of verdelen naar li & re) Oh en denk er aan dat eea weegt, dus een fatsoenlijke steun voor de uitlaat aan de onderkant van het koppelinghuis oid, niet dat trieste stukje ijzer wat er standaard hoort te zitten.
De 2 spruitstukken laten zich niet zomaar monteren, er zit hoogte verschil in de flenzen, daarvoor heb ik destijds dikke ringen "getrapt" zodat ze prima beide delen vasthielden. K&N filtertjes met "stacks" er in voor beter mengsel, of van een origineel filterhuis een "airbox" maken met een conus achter de grill.. en dus minder warme inlaatlucht..
Mijn kop (ook die van de auto.. ) is geflowed, kleppen van een E, en ik heb het inlaatspruitstuk gepolijst, minder menging in laag maar meer flow op toeren, is een keuze.. Ik heb niks met kleplichters, veren en zuigers gedaan, dat was prijzig, en nu helemaal. Wel dynamisch uitgebalanceerd met gehele drukgroep..
De 2 spruitstukken laten zich niet zomaar monteren, er zit hoogte verschil in de flenzen, daarvoor heb ik destijds dikke ringen "getrapt" zodat ze prima beide delen vasthielden. K&N filtertjes met "stacks" er in voor beter mengsel, of van een origineel filterhuis een "airbox" maken met een conus achter de grill.. en dus minder warme inlaatlucht..
Mijn kop (ook die van de auto.. ) is geflowed, kleppen van een E, en ik heb het inlaatspruitstuk gepolijst, minder menging in laag maar meer flow op toeren, is een keuze.. Ik heb niks met kleplichters, veren en zuigers gedaan, dat was prijzig, en nu helemaal. Wel dynamisch uitgebalanceerd met gehele drukgroep..

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)