27 July 2010, 16:35
Ik ben bezig met een volledige restauratie van een 142 uit '69, en daarbij horen uiteraard nieuwe schokbrekers. Via Funs van Advanced Performance Parts heb ik naast een volledige set PU-rubbers ook, in eerste instantie, Bilstein B4's besteld. Deze bleken niet leverbaar. Koni Classic voor wel, achter ook niet! Via de plaatselijke automaterialenhandel is er ook nog wat rondgebeld, o.a. naar de voormalige importeur van Koni, helaas nul op het rekest.
Nu is mijn vraag: weet er iemand nog een set Koni's te liggen, of een gelijkwaardig alternatief? Ik wil eigenlijk liever geen Monroe oid, de kwaliteit van Koni/Bilstein lijkt me stukken beter. Is het wellicht mogelijk schokdempers van een 240 te monteren? Deze lijken me, buiten de boutmaat (M12 vs 1/2" UNC?), aardig hetzelfde.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!
Rick
Nu is mijn vraag: weet er iemand nog een set Koni's te liggen, of een gelijkwaardig alternatief? Ik wil eigenlijk liever geen Monroe oid, de kwaliteit van Koni/Bilstein lijkt me stukken beter. Is het wellicht mogelijk schokdempers van een 240 te monteren? Deze lijken me, buiten de boutmaat (M12 vs 1/2" UNC?), aardig hetzelfde.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!

Rick
Volvo 142, 1969