26 July 2010, 18:05
Hier:
http://www.denmar.nl/volvo360cup/volvo36...&lx=31&xx=
Wordt gesproken over een fijne instelling aan de voorkant= negatief 3-3,5 graden
Standaard heeft een 360 bijvoorbeeld al negatief 1,5 graden achterop.. Volvo kennende levert dat geen extreem slijtende banden op.
Dus ergens daartussen... misschien is er nogmeer te vinden over camber op 140's. Op tinustechniek stonden trouwens ook voorkeurs instellingen voor uitlijning voor de amazons:
http://www.denmar.nl/volvo360cup/volvo36...&lx=31&xx=
Wordt gesproken over een fijne instelling aan de voorkant= negatief 3-3,5 graden
Standaard heeft een 360 bijvoorbeeld al negatief 1,5 graden achterop.. Volvo kennende levert dat geen extreem slijtende banden op.
Dus ergens daartussen... misschien is er nogmeer te vinden over camber op 140's. Op tinustechniek stonden trouwens ook voorkeurs instellingen voor uitlijning voor de amazons:
Citaat:Volvo adviseerde destijds een wielvlucht rond de 0,5 graad positief (naar buiten hellend). Met deze instelling is de grip dus niet optimaal. Door de voorwielen een negatieve wielvlucht te geven (naar binnen hellend) kun je dus voor eel meer grip, en een veel betere stuurrespons zorgen. Ga hierbij uit van een waarde van 0,25 tot 0,5 graden. Op het circuit zou je richting 1 of zelfs meer kunnen gaan.

