23 July 2010, 22:58
Mooi dat je problemen voor een deel opgelost zijn!
Dat opvoerpompje kan voor slaolie gebruikt zijn of juist om de br.st.insp.pomp te ontluchten voor het starten......
Ik heb ook jaren met zo'n pompje gereden, paralel aan de gloeipiten aangesloten pompte hij het pomphuis vol diesel en stopte netjes met pompen als de gloeipitten uit gingen.Werkte prima!
Ik had overigens wel een by-pass om de diesel makkelijk aan te laten zuigen als de pomp spanningsloos was.
Houdt de functie v.h. pompje dus nog even in gedachten als het aanslaan na een dag stilstaan weer lastig is.
Verstuivers test ik gewoon met dieselolie.
Altijd nieuwe brandplaatjes er onder,ook al plaats je dezelfde verstuiver terug.
Demontage doe ik meestal met koude motor, nog nooit kapotte schr.dr. gehad.
Als je verstuiver-beeld en druk goed zijn dan kan je nog even verstuiver 4 met nr. 5 wisselen je weet dan zeker dat je een goede in cilinder 5 krijgt.
Het zou kunnen zijn dat je een gat in je zuiger hebt (gelukkig niet heel aannemelijk maar t'kan) of een gebroken zuigerveer of een verbrandde of kromme klep. Dan kan zelfs een nieuwe verstuiver er niets meer aan doen.
succes
Dat opvoerpompje kan voor slaolie gebruikt zijn of juist om de br.st.insp.pomp te ontluchten voor het starten......
Ik heb ook jaren met zo'n pompje gereden, paralel aan de gloeipiten aangesloten pompte hij het pomphuis vol diesel en stopte netjes met pompen als de gloeipitten uit gingen.Werkte prima!
Ik had overigens wel een by-pass om de diesel makkelijk aan te laten zuigen als de pomp spanningsloos was.
Houdt de functie v.h. pompje dus nog even in gedachten als het aanslaan na een dag stilstaan weer lastig is.
Verstuivers test ik gewoon met dieselolie.
Altijd nieuwe brandplaatjes er onder,ook al plaats je dezelfde verstuiver terug.
Demontage doe ik meestal met koude motor, nog nooit kapotte schr.dr. gehad.
Als je verstuiver-beeld en druk goed zijn dan kan je nog even verstuiver 4 met nr. 5 wisselen je weet dan zeker dat je een goede in cilinder 5 krijgt.
Het zou kunnen zijn dat je een gat in je zuiger hebt (gelukkig niet heel aannemelijk maar t'kan) of een gebroken zuigerveer of een verbrandde of kromme klep. Dan kan zelfs een nieuwe verstuiver er niets meer aan doen.
succes

