23 July 2010, 22:43
1. Motor start pas na enig doorstarten.
2. Wanneer ik in onbelaste staat met de hand gas geef, pikt de motor eerst met enige vertraging op. Daarna schiet het toerental omhoog.
3. Ook belast, duurt het even voordat motor accelereert.
Dankzij bovenstaande instructie heb ik deze drie problemen opgelost. Waarvoor dank.
Er bleek een slordig gemonteerd electrisch opvoerpomje in de leiding tussen de tank en het brandstoffilter te zitten. Ik vermoed dat ze geexperimenteerd hebben met slaolie of iets dergelijks.
Het pomje er tussenuit gehaald en er wordt weer vlot gestart. Ook de acceleratie bij lage toeren is nu een stuk beter.
Wat blijft is het schudden van de motor.
Ik heb de verstuivers opnieuw ÃÃn voor ÃÃn los gedraaid om te kijken wat daarvan het effect is. Bij cilinders 1,2,3,4 en 6 gaat de motor duidelijk slechter lopen. Bij cilinder 5 is er nauwelijks verschil. Verstuiver nr. 5 moet er dus eerst maar even uit.
Demonteer ik dit bij warme of bij koude motor?
Ik heb een verstuiverpomp
Met welke vloeistoffen kan ik de verstuiver testen? Gebruik ik diesel, of kan ik ook een reinigingmiddel zoals petroleum of wasbenzine gebruiken?
Heeft het zin zo'n verstuiver een uurtje in de ultrasoonreiniger te leggen?
2. Wanneer ik in onbelaste staat met de hand gas geef, pikt de motor eerst met enige vertraging op. Daarna schiet het toerental omhoog.
3. Ook belast, duurt het even voordat motor accelereert.
Dankzij bovenstaande instructie heb ik deze drie problemen opgelost. Waarvoor dank.
Er bleek een slordig gemonteerd electrisch opvoerpomje in de leiding tussen de tank en het brandstoffilter te zitten. Ik vermoed dat ze geexperimenteerd hebben met slaolie of iets dergelijks.
Het pomje er tussenuit gehaald en er wordt weer vlot gestart. Ook de acceleratie bij lage toeren is nu een stuk beter.
Wat blijft is het schudden van de motor.
Ik heb de verstuivers opnieuw ÃÃn voor ÃÃn los gedraaid om te kijken wat daarvan het effect is. Bij cilinders 1,2,3,4 en 6 gaat de motor duidelijk slechter lopen. Bij cilinder 5 is er nauwelijks verschil. Verstuiver nr. 5 moet er dus eerst maar even uit.
Demonteer ik dit bij warme of bij koude motor?
Ik heb een verstuiverpomp
Met welke vloeistoffen kan ik de verstuiver testen? Gebruik ik diesel, of kan ik ook een reinigingmiddel zoals petroleum of wasbenzine gebruiken?
Heeft het zin zo'n verstuiver een uurtje in de ultrasoonreiniger te leggen?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,