23 July 2010, 12:43
Als ik het zo een beetje lees krijg ik de indruk dat de regelaar in de brandstof-injectiepomp versleten is.
Ik heb wel een link voor je waar je kunt lezen hoe e.e.a. globaal werkt.
http://www.dieselbombers.com/1st-generat...ation.html
Het is bepaald niet aan te raden die pomp zelf eens even open te maken voor nadere inspectie,tenzij je ervaring hebt, zeer schoon kunt werken,en pakkingsetje bij de hand hebt.
Zoals reeds genoemd kunnen meerdere oorzaken er voor zorgen dat je motor niet goed loopt, verstuivers spelen zeker ook een hoofdrol.
Maar als het toerental zo opschiet als beschreven zit er in ieder geval iets niet goed in de inspuitpomp zelf!
Het lang moeten doorstarten is waarschijnlijk ook pompslijtage, als je asje waarmee "je gas geeft" speling heeft loopt je pomp langzaam leeg richting tank.Lucht kan immers langs je asje naar binnen getrokken worden zodat de diesel afzakken kan richting tank.
Tijdens het doorstarten ben je eigenlijk alleen maar je pomp aan het ontluchten, meer niet........
Denk er aan dat een diesel een behoorlijk brok precisietechniek is,de kwaliteit van de motor als geheel hangt af van de zwakste schakel.
Op brandstofgebied moet in orde zijn;
Aanzuigleiding vanuit tank
Filter met leidingen (lekke leiding zuigt ook lucht mee)
Brandstofinspuitpomp
Inspuitleidingen (dichtheid)
Verstuivers
Vervolgens moet de ingespoten brandstof ook nog op tijd en volledig verbranden dus is het zaak dat alle timingen goed staan Ãn er voldoende compressie is voor het halen van je druk/temperatuur.
Dit is heel summier gezegd, je kunt op dieseltechniek afstuderen als je wilt ;D
Als je snel korte metten wilt maken is het een idee langs een dieselspecialist te rijden, die gasten kunnen je vaak vlot info geven nadat ze je motor alleen maar hebben horen lopen.
Ik heb wel een link voor je waar je kunt lezen hoe e.e.a. globaal werkt.
http://www.dieselbombers.com/1st-generat...ation.html
Het is bepaald niet aan te raden die pomp zelf eens even open te maken voor nadere inspectie,tenzij je ervaring hebt, zeer schoon kunt werken,en pakkingsetje bij de hand hebt.
Zoals reeds genoemd kunnen meerdere oorzaken er voor zorgen dat je motor niet goed loopt, verstuivers spelen zeker ook een hoofdrol.
Maar als het toerental zo opschiet als beschreven zit er in ieder geval iets niet goed in de inspuitpomp zelf!
Het lang moeten doorstarten is waarschijnlijk ook pompslijtage, als je asje waarmee "je gas geeft" speling heeft loopt je pomp langzaam leeg richting tank.Lucht kan immers langs je asje naar binnen getrokken worden zodat de diesel afzakken kan richting tank.
Tijdens het doorstarten ben je eigenlijk alleen maar je pomp aan het ontluchten, meer niet........
Denk er aan dat een diesel een behoorlijk brok precisietechniek is,de kwaliteit van de motor als geheel hangt af van de zwakste schakel.
Op brandstofgebied moet in orde zijn;
Aanzuigleiding vanuit tank
Filter met leidingen (lekke leiding zuigt ook lucht mee)
Brandstofinspuitpomp
Inspuitleidingen (dichtheid)
Verstuivers
Vervolgens moet de ingespoten brandstof ook nog op tijd en volledig verbranden dus is het zaak dat alle timingen goed staan Ãn er voldoende compressie is voor het halen van je druk/temperatuur.
Dit is heel summier gezegd, je kunt op dieseltechniek afstuderen als je wilt ;D
Als je snel korte metten wilt maken is het een idee langs een dieselspecialist te rijden, die gasten kunnen je vaak vlot info geven nadat ze je motor alleen maar hebben horen lopen.

