23 July 2010, 00:36
Motor start pas na enig doorstarten.
Wanneer ik in onbelaste staat met de hand gas geef, pikt de motor eerst met enige vertraging op. Daarna schiet het toerental omhoog.
Ook belast, duurt het even voordat motor accelereert.
Bij onbelast stationair draaien staat de motor te schudden (repeterende dreun).
V-snaren (dynamo, waterpomp en stuurbekrachtiging) slipten door. Na vervanging trad er enige verbetering op.
De extra belasting lijkt van invloed te zijn.
- brandstofleidingen zijn nagelopen en lekken niet.
- luchtfilter vervangen
- kleppen gesteld
- verstuiveraansluitingen gelost, maar geen storing gevonden.
Wat blijft er nog over om de controleren of af te stellen?
Het lijkt erop dat er bij lage toerentallen net te weinig diesel beschikbaar komt.
Wat kan ik hier nog aan doen?
Wanneer ik in onbelaste staat met de hand gas geef, pikt de motor eerst met enige vertraging op. Daarna schiet het toerental omhoog.
Ook belast, duurt het even voordat motor accelereert.
Bij onbelast stationair draaien staat de motor te schudden (repeterende dreun).
V-snaren (dynamo, waterpomp en stuurbekrachtiging) slipten door. Na vervanging trad er enige verbetering op.
De extra belasting lijkt van invloed te zijn.
- brandstofleidingen zijn nagelopen en lekken niet.
- luchtfilter vervangen
- kleppen gesteld
- verstuiveraansluitingen gelost, maar geen storing gevonden.
Wat blijft er nog over om de controleren of af te stellen?
Het lijkt erop dat er bij lage toerentallen net te weinig diesel beschikbaar komt.
Wat kan ik hier nog aan doen?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,