14 June 2010, 12:11
zoek het idd in de banden, desnoods een keertje opnieuw balanceren kan nooit kwaad (loodje er af, verschoven, klont modder ad binnenkant wiel..), is beter voor de schokbrekers en daardoor wegligging. Indien mogelijk de wielen ook ad auto balanceren als de bandenmeneer zo'n "scootertje"heeft, dan neem je direct de naaf en remschijf mee in de balancering..! Dan wel het wiel en naaf merken ivm de juiste terugplaatsing igv lekke band oid...
Mogelijk is er een of meer schokbrekers aan vervanging toe, zodoende worden de kleine oneffenheden niet meer gedempt en dus ook de kleine afwijkingen van de band(en) niet meer opgevangen. Ze gaan dan meer als fietspompje werken ipv demper..
120/130 is trouwens net een kritische snelheid voor dit soort dingen..
Mogelijk is er een of meer schokbrekers aan vervanging toe, zodoende worden de kleine oneffenheden niet meer gedempt en dus ook de kleine afwijkingen van de band(en) niet meer opgevangen. Ze gaan dan meer als fietspompje werken ipv demper..
120/130 is trouwens net een kritische snelheid voor dit soort dingen..