9 November 2012, 23:01
Bedankt voor jullie reacties.
Er worden inderdaad regelmatig kleine stukjes gereden.
Uitlaat gassen ruiken absoluut niet zoetig, de aanstekerproef geeft geen geknetter.
Dus waarschijnlijk toch geen koppakking.
Ik heb het koelsysteem ook eens onder druk gezet met zo'n 1,5 bar met zowel warme als koude motor.
(oude 15l gifspuit met een manometer met een t-stuk tussen het dunne slangetje van radiator naar kvs tank)
Het systeem blijft keurig onder druk. Dus ook de vuldop sluit goed af en ik zie het echt nergens lekken.
Ook het interieur rond de kachel is droog.
Ik weet het nu toch echt even niet meer. :confused:
Er worden inderdaad regelmatig kleine stukjes gereden.
Uitlaat gassen ruiken absoluut niet zoetig, de aanstekerproef geeft geen geknetter.
Dus waarschijnlijk toch geen koppakking.
Ik heb het koelsysteem ook eens onder druk gezet met zo'n 1,5 bar met zowel warme als koude motor.
(oude 15l gifspuit met een manometer met een t-stuk tussen het dunne slangetje van radiator naar kvs tank)
Het systeem blijft keurig onder druk. Dus ook de vuldop sluit goed af en ik zie het echt nergens lekken.
Ook het interieur rond de kachel is droog.
Ik weet het nu toch echt even niet meer. :confused:
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden