19 April 2010, 06:22
240diesel schreef:Meestal wordt de werking niet gemeten adhv de uitgeblazen temp. maar aan de hand van de verschiltemp. tussen aangzogen lucht en uitgeblazen lucht.het verschil zal toch 10 graden moeten bedragen bij juist functioneren.
Het om de zoveel seconden inhouden zou veroorzaakt kunnen worden doordat de drukschakelaar een druk meet die buiten de gebruiksdruk valt en de aircopomp uitschakeld tot de druk weer normaal is.Iedere keer als de pomp/compressor weer inschakeld vraagt deze vermogen en houdt de auto mogelijk even in.
Maar aangezien m'n glazen bol gejat is kan ik daar niet met zekerheid over spreken.
Ik weet niet precies hoe het zit bij een 240 uit 1991, maar bij veel auto's is de compressor van de airco niet continu ingeschakeld, om het brandstofverbruik te verminderen als je de airco niet gebruikt. Dus bij het inschakelen van de airco zul je dat merken, en tijdens het rijden zal de AC af en toe in/uitschakelen. Dat is bij veel auto's uiterst duidelijk merkbaar. Maar elke 20-40 seconden is wel heel vaak, dus ik vermoed net als de rest, dat er te weinig koudemiddel in de AC zit. Wanneer is het systeem voor het laatst getest? Vrijwel alle auto's met AC moeten elk jaar getest worden op gasdichtheid van de AC.

