8 April 2010, 18:40
Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik ben er misschien achter!
De slang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger vertoont scheurtjes.
Ergens las ik dat er zeker na de carburateur, er geen luchtlek moest zijn. Dus maar eens goed gecheckt.
Nou waren de scheurtjes bijna niet te zien maar ze zaten er toch echt.
Ik stel me voor dat hetvolgende gebeurde:
Tijdens het remmen kwam natuurijk druk op de vacuumslang waardoor er valse lucht werd aangezogen. Bij stationair lopen (b.v. stilstaan bij inparkeren of voor een kruispunt) sloeg hij daarom af. Alleen vreemd, je zou verwachten dat hij dan niet zou verzuipen maar juist te arm zou lopen.
Ik heb de slang nu luchtdicht gemaakt met tape en hij loopt weer als een zonnetje...
Morgen maar even een nieuwe slang monteren.
Hopelijk is dit het.
Ik ben er misschien achter!
De slang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger vertoont scheurtjes.
Ergens las ik dat er zeker na de carburateur, er geen luchtlek moest zijn. Dus maar eens goed gecheckt.
Nou waren de scheurtjes bijna niet te zien maar ze zaten er toch echt.
Ik stel me voor dat hetvolgende gebeurde:
Tijdens het remmen kwam natuurijk druk op de vacuumslang waardoor er valse lucht werd aangezogen. Bij stationair lopen (b.v. stilstaan bij inparkeren of voor een kruispunt) sloeg hij daarom af. Alleen vreemd, je zou verwachten dat hij dan niet zou verzuipen maar juist te arm zou lopen.
Ik heb de slang nu luchtdicht gemaakt met tape en hij loopt weer als een zonnetje...
Morgen maar even een nieuwe slang monteren.
Hopelijk is dit het.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68