4 April 2010, 22:27
Vandaag de speling weer eens opgemeten:
Cyl 1: 0,45/0,45
Cyl 2: 0,40/0,40
Cyl 3: 0,40/0,45
Cyl 4: 0,45/0,45
Ergens eerder in deze post las ik dat de klepspeling op LPG 0,4 mm moet zijn.
Is het raadzaam 5 plaatjes te vervangen zodat alles weer op 0,40 zit? of valt mijn klepspeling nog binnen toelaatbare toleranties?
(m.a.w., moet ik wachten toto de klepspeling merkbaar groter wordt).
Klepstelhistorie tot nu toe:
330.000km juni 2003 5 plaatjes
350.000km dec 2003 1 plaatje
410.000km mrt 2006 3 plaatjes
454.000km aug 2007 7 plaatjes
Huidige stand: 488.000km
Ben ik nou gek, of zit ik fout te redeneren? als ik alles weer op 0,4 mm wil hebben, moeten er dus 5 dikkere plaatjes in; ik dacht altijd dat de plaatjes dunner werden, tot je niet meer dunner hebt ???
Cyl 1: 0,45/0,45
Cyl 2: 0,40/0,40
Cyl 3: 0,40/0,45
Cyl 4: 0,45/0,45
Ergens eerder in deze post las ik dat de klepspeling op LPG 0,4 mm moet zijn.
Is het raadzaam 5 plaatjes te vervangen zodat alles weer op 0,40 zit? of valt mijn klepspeling nog binnen toelaatbare toleranties?
(m.a.w., moet ik wachten toto de klepspeling merkbaar groter wordt).
Klepstelhistorie tot nu toe:
330.000km juni 2003 5 plaatjes
350.000km dec 2003 1 plaatje
410.000km mrt 2006 3 plaatjes
454.000km aug 2007 7 plaatjes
Huidige stand: 488.000km
Ben ik nou gek, of zit ik fout te redeneren? als ik alles weer op 0,4 mm wil hebben, moeten er dus 5 dikkere plaatjes in; ik dacht altijd dat de plaatjes dunner werden, tot je niet meer dunner hebt ???
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)