11 March 2010, 20:04
henqui schreef:Er zit ergens sluiting neem ik aan want ALLE andere draadjes (behalve de +) zijn verbonden met de massa...Hè?? Op alle draden? Ik weet haast zeker dat je weerstand zou meten, al is het weinig. Een koud lampje heeft een erg lage weerstand. Dat gaat pas omhoog als het brandt. Ik heb geen referentie, anders zou ik er even 1 bij pakken om te meten. Ik vermoed dat je tussen de 1 en 2 Ohm meet. Zit je onder de 0,5 Ohm dan zal het mis gaan. (Dan meet je alleen overgangsweestand tussen je meetpennen en de stekker.....)
Je de PDF mailen (Greenbook van 50 MB) is waarschijnlijk niet mogelijk

Hier is de alom bekende link: http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/ en dan pak je de TP30057-1 (Wiring diagrams 1980 all models) Het bewuste plaatje staat op pag. 64. Misschien dat het modeljaar niet klopt, maar ik denk niet dat daar veel in veranderd is.
Hier zie je in ieder geval duidelijk dat niet 1 draad direct aan massa hangt (of zou moeten hangen......) Rood is +12 Volt, zwart massa. (waarschijnlijk overbodige info :-X )
`88 245, B230K, M47

