Van de een op de andere dag doet de verlichting in de tellerbak en de verlichting vh verwarmingsluster van mijn 245 (1976) het niet meer.
Ik vermoed dat de dimmer de veroorzaker is, zekering zijn allemaal goed. De dimmer is een langwerpige stengel uiterst links boven de aansteker.
Nu lees ik dat je die dimmer kunt doorverbinden door de draden aan elkaar te verbinden en dan brandt alles weer. Ik ging er van uit dat er daarom 2 draden op zaten.
Alleen bij mij komen er 4 draden achterop de dimmer samen (ronde witte geval links op de rechter foto waar blauwe stekkertjes in steken): 2 rood-witte draden, een gele en een bruine.
Ik heb weinig verstand van elektra, dus vandaar de vraag:
Welke draden moet ik daarvan doorverbinden?
En: hoe krijg ik de dimmer eruit? Ik heb al aan de knop aan de voorkant getrokken die zat muurvast, maar ik wil niets vernielen. Wat is de truuk?
groet,
Pascal
Ik vermoed dat de dimmer de veroorzaker is, zekering zijn allemaal goed. De dimmer is een langwerpige stengel uiterst links boven de aansteker.
Nu lees ik dat je die dimmer kunt doorverbinden door de draden aan elkaar te verbinden en dan brandt alles weer. Ik ging er van uit dat er daarom 2 draden op zaten.
Alleen bij mij komen er 4 draden achterop de dimmer samen (ronde witte geval links op de rechter foto waar blauwe stekkertjes in steken): 2 rood-witte draden, een gele en een bruine.
Ik heb weinig verstand van elektra, dus vandaar de vraag:
Welke draden moet ik daarvan doorverbinden?
En: hoe krijg ik de dimmer eruit? Ik heb al aan de knop aan de voorkant getrokken die zat muurvast, maar ik wil niets vernielen. Wat is de truuk?
groet,
Pascal
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
740 sedan 1987 B230F "Blue Monday" benzine automaat royal blue, beige leder244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2