27 February 2010, 15:33
Bill schreef:zelf polijsten.....als je het verkeerd aanpakt zit je zo op de grondlaag...Alleen als je de auto polijst met een schuurschijf, of als je elke wasbeurt gaat polijsten. Er zit geen waterverf op de auto, en de lak is erg hard.
Er zijn veel gradaties in slijpend vermogen. Als je de diverse posts leest kun je van te voren al bekijken met welk middel je de lak aan moet pakken. Een mooi voorbeeld van de voorzichtige aanpak (m.i. de beste en veiligste optie

En de eerder vermelde link naar carclean.nl heeft voldoende info om een verantwoorde keus te maken.
@ Bill: Ik heb overigens je ervaringen gelezen met de matte lak en de reddingsactie die de poetser geeft gedaan. Wat ik niet heb gezien is, wat die poetsbeurt je uiteindelijk heeft gekost. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ter indicatie: Een basis starterset (machine, pads, polijst- en conserveermiddel) kost bij Carclean â¬175,-. De machine is dan een excentrische, zoals bijna overal sterk wordt aangeraden.
Uiteraard is deze na de polijstbeurt altijd nog te gebruiken om hem opnieuw in de was (conserveermiddel) te zetten na een wasbeurt. Alleen daarom al de aanschaf waard: Ik heb meestal 3 dagen spierpijn na het handmatig in de was zetten.........
`88 245, B230K, M47