21 February 2010, 15:05
Feitelijk geldt dit voor alles wat ouder is (op vier wielen en auto genaamd) Stel je hebt slechts de klassieker voor de deur staan, zijn r zat, en wilt toch met de auto op vakantie blijven gaan, dan wordt bv een trip in Duitsland lastiger. Je moet om de stad in te mogen bij bv ANWB een sticker, vignet, kopen waarmee je aantoont hoe schoon de auto is volgens de huidige maatstaven. Voldoet je auto volgens het bouwjaar niet dan mag je bv niet binnen de ümweltzone komen.
Ok, enige uitzonderingen, oude auto, moderne motor met alles er op en er aan, zijn er, maar dan moet je nog aantonen dat je (voorbeeld) met een S40 uit 2007 rijdt, de "jas" is alleen van 1976 (mmm, uitdaging). Dan zou je na een hoop gedoe bij ADAC en voor alleen Duitsland een "A" label krijgen, uhm, kopen en zo mogen rondrijden binnen de ümweltzones.
Ok je rijdt op LPG, lekker schoon, dan nog bepaalt het bouwjaar de labels en mag je bv de parkeergarage van je hotel niet eens in (officieel)...
Het zal strenger worden....
Ok, enige uitzonderingen, oude auto, moderne motor met alles er op en er aan, zijn er, maar dan moet je nog aantonen dat je (voorbeeld) met een S40 uit 2007 rijdt, de "jas" is alleen van 1976 (mmm, uitdaging). Dan zou je na een hoop gedoe bij ADAC en voor alleen Duitsland een "A" label krijgen, uhm, kopen en zo mogen rondrijden binnen de ümweltzones.
Ok je rijdt op LPG, lekker schoon, dan nog bepaalt het bouwjaar de labels en mag je bv de parkeergarage van je hotel niet eens in (officieel)...
Het zal strenger worden....