Berichten: 17
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
Hallo,
Ik ga deze zomer met mijn zweedse tank een hoop kilometers maken. In ongeveer twee weken tijd een dikke 3000 kilometer.
Ik heb geen zin tijdens deze rit tegen problemen aan te lopen die makkelijk te verkomen zijn.
Heeft iemand nog tips waar ik even naar moet kijken voordat ik ermee weg ga.
Olie, filter, bougiekabels en bougies enzo zijn recentelijk vervangen.
Berichten: 683
Topics: 158
Lid sinds: Dec 2009
Wat ik altijd doe voor zo'n duurloop is: Check je: koeling, accu, dynamo (op bijladen) , banden (spanning), ook reservewiel, reservevloeistoffen mee (motorolie,koelvloeistof,jerry can benzine), basis gereedschap mee+ti wraps+ tape, stukje ijzerdraad, WD40, Bentley handboek mee, reservelampjes, reserve bougies, reservesleutels, spanning van de distributie/ dynamoriem controleren eventueel reserveriemen meenemen, krik en toebehoren om wiel te kunnen verwisselen. Afgezien van motorolie nog nooit iets nodig gehad, maar voorkomen is beterdan genezen. Alvast een fijne en veilige toegewenst!
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Ik check voor een lange rit alleen olie, koelvloeistof, bandenspanning en ruitensproeiervloeistof.
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Misschien het controleren waard:
Ik heb in 1 vakantie 2 keer stilgestaan: eerste keer een verrotte 25 amp zekering naast de bobine, tweede keer een defecte BDP sensor, kabel grotendeels vergaan.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Hoevaak is het eigenlijk nodig/verstandig om de koolborstelbrug van je dynamo te vervangen??
245L VAN
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Cojones schreef:Ik check voor een lange rit alleen olie, koelvloeistof, bandenspanning en ruitensproeiervloeistof.
Zo is dat! Geen stress voor de vakantie. Enige extra check is het reservewiel, das wel heel simpel. Ow ja, en ANWB lid natuurlijk.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Kijk ff of je remblokken nog voldoende dikte hebben.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat, en kijk of de remvl.st. nog fris is. In het buitenland wordt er toch wat meer van de remmen gevraagd dan hier.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 17
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2012
Kwekkel schreef:Misschien het controleren waard:
Ik heb in 1 vakantie 2 keer stilgestaan: eerste keer een verrotte 25 amp zekering naast de bobine, tweede keer een defecte BDP sensor, kabel grotendeels vergaan.
Kan het zijn dat ik geen BDP sensor in mijn volvo heb zitten. Op de plek waar die hoort zit een gat waar ik het vliegwiel zie zitten.
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Check of je genoeg goede muziek en goede kaarten (of goeie navigatie) mee hebt. Automobilistenhulp en een mobieltje is ook handig.
Overige belangrijke tips staan hier al.
Een BDP sensor zit alleen op auto's met een motormanagement (die dat nodig heeft).