Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vakantie klaar?
Hallo,

Ik ga deze zomer met mijn zweedse tank een hoop kilometers maken. In ongeveer twee weken tijd een dikke 3000 kilometer.
Ik heb geen zin tijdens deze rit tegen problemen aan te lopen die makkelijk te verkomen zijn.

Heeft iemand nog tips waar ik even naar moet kijken voordat ik ermee weg ga.

Olie, filter, bougiekabels en bougies enzo zijn recentelijk vervangen.
Antwoord
Wat ik altijd doe voor zo'n duurloop is: Check je: koeling, accu, dynamo (op bijladen) , banden (spanning), ook reservewiel, reservevloeistoffen mee (motorolie,koelvloeistof,jerry can benzine), basis gereedschap mee+ti wraps+ tape, stukje ijzerdraad, WD40, Bentley handboek mee, reservelampjes, reserve bougies, reservesleutels, spanning van de distributie/ dynamoriem controleren eventueel reserveriemen meenemen, krik en toebehoren om wiel te kunnen verwisselen. Afgezien van motorolie nog nooit iets nodig gehad, maar voorkomen is beterdan genezen. Alvast een fijne en veilige toegewenst!
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Ik check voor een lange rit alleen olie, koelvloeistof, bandenspanning en ruitensproeiervloeistof.
Antwoord
Misschien het controleren waard:
Ik heb in 1 vakantie 2 keer stilgestaan: eerste keer een verrotte 25 amp zekering naast de bobine, tweede keer een defecte BDP sensor, kabel grotendeels vergaan.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Hoevaak is het eigenlijk nodig/verstandig om de koolborstelbrug van je dynamo te vervangen??
245L VAN
Antwoord
Cojones schreef:Ik check voor een lange rit alleen olie, koelvloeistof, bandenspanning en ruitensproeiervloeistof.

Zo is dat! Geen stress voor de vakantie. Enige extra check is het reservewiel, das wel heel simpel. Ow ja, en ANWB lid natuurlijk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Kijk ff of je remblokken nog voldoende dikte hebben.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Dat, en kijk of de remvl.st. nog fris is. In het buitenland wordt er toch wat meer van de remmen gevraagd dan hier.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Kwekkel schreef:Misschien het controleren waard:
Ik heb in 1 vakantie 2 keer stilgestaan: eerste keer een verrotte 25 amp zekering naast de bobine, tweede keer een defecte BDP sensor, kabel grotendeels vergaan.

Kan het zijn dat ik geen BDP sensor in mijn volvo heb zitten. Op de plek waar die hoort zit een gat waar ik het vliegwiel zie zitten.
Antwoord
Check of je genoeg goede muziek en goede kaarten (of goeie navigatie) mee hebt. Automobilistenhulp en een mobieltje is ook handig.
Overige belangrijke tips staan hier al.

Een BDP sensor zit alleen op auto's met een motormanagement (die dat nodig heeft).
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geslaagde vakantie en debuut in Youngtimer Magazine Kogelman 2 2.551 16 August 2011, 13:39
Laatste bericht: Black Moose
  Op vakantie met je klassieker, "mag dat" ?! Jambon 12 6.987 24 February 2010, 13:43
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)