18 February 2010, 16:52
Doosje op de zijkant is een temperatuurcompensator, die schroef daarvoor een CO fijnregelschroef. Beide zijn waardeloos.
De choke in ruste mag de gasklep niet openduwen, dus als de chokeknop ingedrukt is moet er ruimte tussen die stelschroef en de hevel zijn. De stelschroef moet t.o. het streepje op de hevel staan als de chokeknop 25 mm uit het dashboard steekt. Het naar beneden wijzende stukje draadeind is de gasklepstop.
Wat je de stationairsproeier noemt is een elektrische afsluiter voor de stationair-boring, daarnaast zit de stationair-regelschroef. Met die schroef stel je het stationair af.
De vlotter zou ik dus bekijken. Ondersteboven steekt het dikke eind 15-17 mm boven de rand uit, het dunne eind 9-13.
Verder is de Stromberg niet afstelbaar zonder speciaal gereedschap, en meestal is dat ook niet nodig want het ding slijt bij normaal gebruik op benzine nauwelijks.
De choke in ruste mag de gasklep niet openduwen, dus als de chokeknop ingedrukt is moet er ruimte tussen die stelschroef en de hevel zijn. De stelschroef moet t.o. het streepje op de hevel staan als de chokeknop 25 mm uit het dashboard steekt. Het naar beneden wijzende stukje draadeind is de gasklepstop.
Wat je de stationairsproeier noemt is een elektrische afsluiter voor de stationair-boring, daarnaast zit de stationair-regelschroef. Met die schroef stel je het stationair af.
De vlotter zou ik dus bekijken. Ondersteboven steekt het dikke eind 15-17 mm boven de rand uit, het dunne eind 9-13.
Verder is de Stromberg niet afstelbaar zonder speciaal gereedschap, en meestal is dat ook niet nodig want het ding slijt bij normaal gebruik op benzine nauwelijks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969