12 February 2010, 14:44
Het is een carb van een Volvo, zeker, maar van een 2.3 liter motor, wat inhoudt dat er een iets verkeerde naald inzit. Ik denk dat-ie nu over de hele breedte iets te rijk loopt. Dat kan je wat compenseren door de sproeier onderin de carb wat omhoog te draaien, maar eigenlijk moet je daar een CO meter voor hebben. Evt zou je kunnen investeren in een 2.1 liter naald, aanduiding PN. Ook dan moet je hem af (laten) stellen.
De vacuumaansluing op de carb is denk ik 'ported vacuum' om de vervroeging op de stroomverdeler te regelen. Als je het volle motorvacuum erop zet, maak je denk ik een eigenaardige feedback lus.
Ontsteking kan je niet meer zo uit het boekje halen met een zelfgebouwde motor, beter om iets te varieren tot het gewoon goed loopt.
De vacuumaansluing op de carb is denk ik 'ported vacuum' om de vervroeging op de stroomverdeler te regelen. Als je het volle motorvacuum erop zet, maak je denk ik een eigenaardige feedback lus.
Ontsteking kan je niet meer zo uit het boekje halen met een zelfgebouwde motor, beter om iets te varieren tot het gewoon goed loopt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969