11 February 2010, 16:25
Hallo,
dit verhaal vol met vragen gaat over mijn volvo 244 uit '79
er ligt een b23 (dacht ik) in met 140 pk
er zit dus een k-jet systeem op waar ik wat problemen mee heb.
Mijn volvo moet zo snel mogelijk de apk, maar nu had ik CO gemeten, en deze schommelde rond de 4.
nu liep mijn volvo rond de 1100 toeren stationair, dit heb ik al terug gebracht naar ongeveer 750 a 800 toeren doormiddel van het stelschroefje op de gashendel en de schroef op het inlaatspruitstuk. maar nu schijnt er ook nog in de midden een stelschroefje voor de CO te zitten. dit moet inbus 3mm zijn, maar als ik dat in het gaatje stop, kan ik doorduwen totdat ik volgens mij recht op die klep zit, want als ik iets wat duw, slaat hij ook bijna af. maar ik voel totaal niet waar ik aan kan draaien...
KAN IEMAND MIJ HELPEN? want ik krijg het CO dus niet goed afgesteld!
ook start hij af en toe niet goed s'ochtends, dan start ik hem en loopt ie heel even, en valt ie weer uit, als ik dan wat met het gas speel houd ik hem wel aan de praat, zodra ik volgas geef slaat ie ook weer af. pas als ik hem even aan de praat heb gehouden blijft hij gewoon lopen.
zou dit ook hieraan liggen?
laatste vraagje, ik heb een schade volvo op de kop kunnen tikken met gas er in, gas installatie is net een jaar oud. de schade auto heeft nog een carb. de mijne dus een k-jet. wat moet allemaal, behalve de inbouw, veranderen aan mijn k-jet? alleen de brandstofpomp bij de tank, of nog meer?
en het mengstuk moetik denk ik ook een ander hebben?
en zitten er ook kwalen aan aan dit systeem, dus raakt er naar 30 jaar iets vervuilt dat makkelijk schoon te maken is?
nu is het domme dat ik zelf automontuer ben (nogwel in opleiding, maar toch) alleen is dit dus allemaal voor mijn tijd, dus vandaar al die vragen..
Groeten,
Guus
dit verhaal vol met vragen gaat over mijn volvo 244 uit '79
er ligt een b23 (dacht ik) in met 140 pk
er zit dus een k-jet systeem op waar ik wat problemen mee heb.
Mijn volvo moet zo snel mogelijk de apk, maar nu had ik CO gemeten, en deze schommelde rond de 4.
nu liep mijn volvo rond de 1100 toeren stationair, dit heb ik al terug gebracht naar ongeveer 750 a 800 toeren doormiddel van het stelschroefje op de gashendel en de schroef op het inlaatspruitstuk. maar nu schijnt er ook nog in de midden een stelschroefje voor de CO te zitten. dit moet inbus 3mm zijn, maar als ik dat in het gaatje stop, kan ik doorduwen totdat ik volgens mij recht op die klep zit, want als ik iets wat duw, slaat hij ook bijna af. maar ik voel totaal niet waar ik aan kan draaien...
KAN IEMAND MIJ HELPEN? want ik krijg het CO dus niet goed afgesteld!
ook start hij af en toe niet goed s'ochtends, dan start ik hem en loopt ie heel even, en valt ie weer uit, als ik dan wat met het gas speel houd ik hem wel aan de praat, zodra ik volgas geef slaat ie ook weer af. pas als ik hem even aan de praat heb gehouden blijft hij gewoon lopen.
zou dit ook hieraan liggen?
laatste vraagje, ik heb een schade volvo op de kop kunnen tikken met gas er in, gas installatie is net een jaar oud. de schade auto heeft nog een carb. de mijne dus een k-jet. wat moet allemaal, behalve de inbouw, veranderen aan mijn k-jet? alleen de brandstofpomp bij de tank, of nog meer?
en het mengstuk moetik denk ik ook een ander hebben?
en zitten er ook kwalen aan aan dit systeem, dus raakt er naar 30 jaar iets vervuilt dat makkelijk schoon te maken is?
nu is het domme dat ik zelf automontuer ben (nogwel in opleiding, maar toch) alleen is dit dus allemaal voor mijn tijd, dus vandaar al die vragen..
Groeten,
Guus