10 January 2010, 16:17
lj_dekker schreef:Ik heb een week of wat geleden een motor ingevoerd vanuit Duitsland en ik kon de motor op het chassisnummer verzekeren (gewoon WA+) tot ik het NL kenteken had (momenteel heb ik dat en is ie gewoon verzekerd, all risk).Een belangstellende vraag: Heb je die motor zelf dus naar huis gereden? Bij Ja, met welke kentekenplaat heb je dit dan gedaan? Duits/NL?
lj_dekker schreef:Een transport verzekering vond ik overigens zo duur dat het "financiële voordeel" door iets uit Duitsland te importeren wel erg nadelig werd.Toen ik in 2007 een Reliant Kitten naar Engeland bracht en een Reliant Scimitar mee terugnam, kostte me de transportverzekering 150 euro voor vier dagen. De aanhangerhuur was vergelijkbaar.
Dus voor 300 euro was het gehele transportprobleem netjes opgelost. En dat vond ik niet duur. De overige reiskosten (2 personen + trekkende Volvo, retour Calais Dover en 2000 km) zijn duidelijk hoger.
Als die 300 dus al een breekpunt vormt, kun je volgens mij veel beter in NL iets kopen.
In mijn geval was het nog steeds economisch verantwoord.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo